H&M lanceert nieuw merk voor millenials: /Nyden
bezig met laden...
H&M voegt een nieuw merk aan haar portfolio toe: /Nyden. /Nyden zal zich vooral richten op millenials, en bestaat uit de Zweedse woorden ‘ny’ en ‘den’, wat zoiets betekent als ‘nieuw’ en ‘het’. De creatief directeur van het merk, Oscar Olsson, laat in een interview met The Cut weten dat /Nyden begin 2018 het levenslicht ziet.
De collecties zullen enkel online of in speciaal ingerichte pop-up stores verkrijgbaar zijn. In tegenstelling tot moederbedrijf H&M zal /Nyden zich minder focussen op trendgerichte fast-fashionitems en zich in de markt zetten als ‘affordable luxury’. /Nyden wordt het negende merk binnen de H&M-familie. De lancering komt een paar maanden na H&M’s laatste toevoeging aan het portfolio, Arket. /Nyden zal zich qua prijs differentiëren van de gangbare H&M-collecties met gelimiteerde oplages en hogere prijzen.
Voor de collecties wordt samengewerkt met influencers, ‘stamleiders’ zoals Olsson ze noemt, om vanuit hun eigen inspiratie tot een product te komen. De eerste influencers waar /Nyden een samenwerking mee start zijn tattoo-artiest Doctor Woo en de Zweedse actrice Noomi Rapace.
Oscar Olsson is sinds 2013 in dienst bij H&M, waar hij zich vooral bezighield met de internationale expansie van het bedrijf en het analyseren van data voor nieuwe locaties.
Beeld: H&M