H&M stapt met LTD-collectie in modest fashion
bezig met laden...
Hennes & Mauritz AB stapt in de groeiende modest fashion-markt. Het Zweedse modebedrijf lanceerde donderdag haar eerste drop van de zogenaamde H&M LTD-collectie met bedekkende kledingstukken waaronder kaftans, en kimono-jurken. Dat laat H&M middels een persbericht weten.
De modest fashion-items van het merk zijn verkrijgbaar in bloemenprints, opvallende kleuren en geborduurde patronen. De voorjaarslijn bevat ook 'mini-me'-items speciaal ontworpen voor kinderen. De collectie van H&M is vooralsnog alleen online te verkrijgen. Daarnaast biedt de retailer de consument een soepel retourbeleid en heeft de consument de gelegenheid de gehele collectie op een adres te laten bezorgen.
Tegenover Glamour magazine verklaart Pernilla Wohlfahrt, head of design bij H&M, de stap naar modest fashion: “H&M is actief in 69 markten. We willen divers en inclusief zijn op alle markten waar we actief zijn. We willen voor iedereen iets kunnen bieden." Wohlfahrt laat in het persbericht weten dat ze voor de collectie sterk werd gedreven door kleur en zelfverfraaiing. Volgens haar kunnen vrouwen over de hele wereld zich identificeren met het zelfvertrouwen en het positieve gevoel dat de collectie uitdraagt.
H&M is niet de enige die zijn pijlen richt op de Islamitische vrouw. Dolce & Gabbana startten in 2016 met hun hijab- en abaya-collectie. Nike verkoopt hijabs voor vrouwelijke moslim atleten en ook het Japanse Uniqlo verkoopt modest fashion. DKNY, Tommy Hilfiger, Oscar de la Renta, Burberry, Zara en Mango produceerde allen al eens een collectie voor tijdens de Ramadan.
De prijzen van de H&M LTD-collectie variëren van 50 tot 107 euro. De collectie is nu verkrijgbaar via de e-commercesite van het modebedrijf. Op 24 mei 2018 wordt het tweede deel van de collectie gelanceerd.
Beeld: H&M