H&M werkt samen met M.I.A. voor World Recycle Week
bezig met laden...
H&M is een samenwerking aangegaan met de Britse zangeres en artiest Mathangi Arulpragasam, beter bekend als M.I.A., voor de World Recycle Week, het nieuwe initiatief van de Zweedse fast fashion retailer. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.
World Recycle Week is een wereldwijde kledinginzamelingsactie, die loopt van 18 tot en met 24 april aanstaande. In die week wil H&M 1.000 ton aan afgedankte en versleten kledingstukken inzamelen onder haar klanten in ruim 3.600 filialen wereldwijd. M.I.A. heeft voor het initiatief een exclusieve videoclip opgenomen waarin wordt opgeroepen tot bewustwording rondom het recyclen van kleding. De video wordt op 11 april gelanceerd op de website van H&M.
Bovendien zullen tijdens de World Recycle Week verschillende bloggers en personages uit M.I.A.’s muziekvideo zogenaamde ‘rehaul-video’s’ opnemen, waarin zij kledingstukken laten zien die tijdens de inzamelingsactie worden gerecycled. Via de hashtag #HMrehaul kunnen klanten zelf ook zulke video’s insturen.
De World Recycle Week is onderdeel van een groter project van de modeketen genaamd Close the Loop, om gebruikte kledingstukken te recyclen tot textielvezels voor nieuwe artikelen en daarmee de modekringloop te dichten. H&M zamelt sinds 2013 gebruikte kleding, ongeacht het merk, in voor recycling. Tot nu toe heeft de moderetailer 25.000 ton aan afgedankte kledingstukken ontvangen van klanten, die in ruil daarvoor een kortingsbon krijgen. Twee jaar geleden introduceerde H&M de eerste artikelen die waren gemaakt van gerecyclede textielvezels.
Foto: H&M