(advertentie)
(advertentie)

Heineken en A Bathing Ape (Bape) brengen een gezamenlijke collectie uit. De Hollandse bierbrouwer en het Japanse streetwearlabel werkten samen aan een capsulecollectie voor de #Heineken100-campagne, bestaande uit een t-shirt, coach-jacket, draagtas en de ‘shark-hoodie’, bestseller uit de Bape collectie. Dat laten beide merken weten via hun sociale kanalen.

Ieder jaar lanceert Heineken tegen het eind van het jaar de #Heineken100-campagne, waarbij het biermerk niet zo voor de hand liggende partners vraagt voor een gezamenlijke collectie. In het verleden resulteerde dit in samenwerkingen met leerspecialist Parabellum, denimlabel Neighborhood en koffermaker Tumi.

In voorgaande jaren werden producten uit de #Heineken100-campagnes verdeeld onder vrienden, familie en influencers. Het is de eerste keer dat ook de consument de mogelijkheid krijgt om een product aan te schaffen. De collectie is vanaf 12 december exclusief verkrijgbaar bij een pop-uplocatie in New York. Verkoopprijzen liggen tussen de 50 en 350 dollar (40-295 euro).