• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Hippe en eerlijke kleding online

Hippe en eerlijke kleding online

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Sinds kort is het mogelijk hippe en eerlijke dameskleding via het Internet te bestellen. Eind november ging de website van Sincero on line. Op dit e-mailadres is hippe dameskleding te bestellen die niet door kinderen is gemaakt. Ook is het gebruikte materiaal van de kleding milieuvriendelijk gefabriceerd. De kleding is bijvoorbeeld gemaakt van biologische katoen of hennep.

De initiatiefneemster van de site is de 34-jarige Gonny Jeths uit Utrecht. Zij verkoopt via het world wide web onder andere kleding van de merken Bo Weevil, Hemp Valley en Ideo. Uitgangspunt van Sincero fashion is dat eerlijke en milieuvriendelijke kleding ook best hip en betaalbaar kan zijn.

Gonny is van huis uit informatiespecialist, dat verklaart waarschijnlijk de overzichtelijkheid van de website. In mei van dit jaar kreeg ze het idee milieuvriendelijke kleding te verkopen. Kinderarbeid bij de productie van de kleding was ook uit den boze. Mode met respect voor mens en milieu, is dan ook de slogan van Sincero.

"Het is niet gemakkelijk zelf te controleren of er geen kinderen aan het werk zijn in de fabrieken waar wij onze kleding verkopen", bekent Gonny Jeths. "We hebben wel één agent die zelf gaat kijken. Maar we kopen onze kleding vooral op een Duitse beurs voor winkeliers. Hier mogen alleen groothandelaren staan die zijn gecontroleerd."

Op dit moment heeft Sincero wel een paar stuks herenkleding te koop. Maar die worden niet prominent genoemd. Het is wel de bedoeling dat het assortiment van de virtuele modewinkel in de loop van volgend jaar groter wordt. Medio 2005 wil Gonny daarom ook beginnen met de verkoop van heren- en kinderkleding.

Nadat de betaling binnen is bij de bank van Sincero, wordt de bestelde kleding binnen een week thuis bezorgd. "We hebben de kleding in voorraad en we kunnen daarom snel leveren", verklaart de jonge onderneemster.

Het concept van de virtuele modewinkel heeft meegedongen naar de Utrechtse prijs voor Startende Ondernemers, maar is helaas niet genomineerd. Dit heeft de jonge onderneemster evenwel niet tegengehouden haar winkel on line te beginnen. Tot nu toe kan ze bogen op een bezoekersaantal van 50 per dag.

sincero