Hoger segmentkleding bij V&D
bezig met laden...
Voor kleding van Mexx, Benetton, Esprit en Part Two kan de consument vanaf deze week ook terecht bij een aantal filialen van Vroom & Dreesmann. De introductie van de duurdere merken maakt deel uit van het herstelplan van V&D dat onder leiding van directeur Dirk Goeminne in gang is gezet. De bewuste merken zullen alleen te koop worden aangeboden in grotere vestigingen zoals Amsterdam, Utrecht en Eindhoven. "Daar is voldoende ruimte in de winkels en komt ook voldoende publiek", aldus een woordvoerder van het moederbedrijf Vendex KBB in Het Financieele Dagblad. Vroom & Dreesman heeft al enige tijd te kampen met scherp dalende inkomsten. Verticaal geïntegreerde modeketens al H&M en Zara slagen er veel beter in om klanten te trekken. Daarnaast heeft het concern te lijden van de dalende uitgaven van consumenten in de afgelopen jaren. Het bedrijf heeft al vestigingen moeten sluiten en personeel ontslagen om uit de verliezen te raken. Het warenhuis denkt het tij te keren door meer aansprekende merken in de winkels te presenteren. De nieuwe merken worden gepresenteerd in shop-in-the-shops. Part Two zal bovendien eigen personeel inzetten in de V&D-winkels. De andere merken worden verkocht door V&D-personeel. Overigens stopt V&D niet met de verkoop van de eigen huismerken. "De A-merken dienen ook als referentie en ondersteuning van de tien huismerken", zegt een woordvoerder. Met de assortimentsexpansie komt V&D naar eigen zeggen niet in het vaarwater van zusterbedrijf De Bijenkorf. Die laatste heeft het aanbod eveneens naar boven bijgesteld en verkoopt steeds meer designermerken. Bovendien zijn de aanpassingen bij V&D "in goede samenspraak" met De Bijenkorf gegaan. In de praktijk komt het op neer dat V&D de goedkopere artikelen uit de bewuste collecties verkoopt en De Bijenkorf de duurdere. Naast meer kledingmerken gaat het warenhuis ook meer bekende cosmeticamerken verkopen. (Bron: Het Financieele Dagblad) --reactie van Steven Witteveen (www.fashionunited.com) -- De samenwerking tussen V&D en deze merken wordt volledig gestuurd en gemonitord met behulp van EDI. V&D is daartoe een meerjarencontract aangegaan met FashionUnited.com voor de inzet van een ediBOX in combinatie met het EDI netwerk eGate. Merken als Mexx International en IC Companys (Part Two) zijn al langer EDI klant bij FashionUnited.com. Alle maken gebruik van de EDI standaarden van FashionUnited.com (zie EDI Center).