Hom viert jubileum
bezig met laden...
Herenondergoedmerk Hom bestaat veertig jaar. Ter ere daarvan probeert het merk veertig bekende mannen op de foto vast te leggen terwijl ze een item dragen uit een van de Hom-collecties.
Eigenlijk viert Hom het veertigjarig jubileum bij Triumph, want het merk werd in 1968 overgenomen door Triumph. Het label zelf werd een paar jaar eerder opgericht in Marseille, als zelfstandig merk. Triumph besloot het merk echter over te nemen omdat het eerder al was begonnen op de markt voor herenondergoed, met de introductie van Sloggi Men. Met Sloggi bediende Triumph het middensegment, met Hom wilde het bedrijf ook het hogere segment aanspreken.
Triumph claimt met Hom diverse revoluties op de markt voor herenondermode teweeggebracht te hebben. Zo kwam het merk als eerste met een transparante slip voor mannen en in de jaren zeventig met een herenstring. In 1997 introduceerde het merk een slip met horizontale opening.
Voor de foto's ter ere van het jubileum hebben drieëndertig mannen hun medewerking al toegezegd. Onder hen zijn ontwerpers als Christian Louboutin, Roland Mouret en Jean-Charles de Castelbajac. De anderen zijn vooral Franse beroemdheden als chefkoks en zangers, maar ook internationale beroemdheden, zoals tennisspeler Sébastian Grosjean. De foto's worden uitvergroot tot het formaat van 2 bij 1.60 meter en tentoongesteld in het Parijse museum 'The Tokyo Palace'. De foto's worden in oktober geveild. De opbrengst van de veiling gaat naar het goede doel Sidaction, een liefdadigheidsinstelling die zich wijdt aan preventieprogramma's en onderzoek in de strijd tegen aids.