(advertentie)
(advertentie)
House of Reza: “Bij Vendit staat de klant voorop”

House of Reza is een jong mannenmodelabel met twee eigen winkels, één in Den Bosch en de andere in de Franse stad Nantes. Dankzij de geavanceerde softwareoplossing van Vendit staat het modebedrijf in de startblokken voor verdere uitbreiding en groei.

Reza Eslahy, de medeoprichter en bedenker van House of Reza, zit al bijna twintig jaar in het vak. Hij heeft een succesvolle carrière achter de rug bij verschillende modebedrijven waaronder nu twee grote spelers in Amerika. Drie jaar geleden richtte hij zijn eigen label House of Reza op vanuit een duidelijke filosofie: “Door alle ervaringen die ik heb opgedaan ben ik tot conclusie gekomen dat een groot deel van markt behoefte heeft aan een snelle service met een persoonlijke touch.”

Eigen kleermakers

Het concept van House of Reza is voor tachtig procent gebaseerd op mooie basics: pakken, jasjes, overhemden en chino’s die zowel casual als formeel gedragen kunnen worden. De rest van de collectie is gericht op een fashionable dandylook, voor wie er net even anders uit wil zien dan gemiddeld. “De ready-to-wear pakken, broeken en jasjes kunnen afhankelijk van de werkzaamheden à la minute of binnen drie dagen worden vermaakt door onze eigen kleermakers”, vertelt Reza Eslahy. “Op aanvraag kunnen klanten een overhemd ook volledig op maat laten gemaakt tegen een meerprijs van twintig procent. De stoffen zijn uit voorraad leverbaar en een tailormade overhemd kan binnen drie weken worden geleverd.”

House of Reza: “Bij Vendit staat de klant voorop”

Vaste verkoopprijzen

Uit ervaring weet Eslahy dat het gros van de klanten bij het kopen van een pak eerst naar het prijskaartje kijkt, en pas in twee instantie of het van een mooie stof is gemaakt. House of Reza werkt daarom met vaste prijzen, die bij binnenkomst duidelijk staan aangegeven op een lichtbak. Voor een overhemd betaal je te allen tijde 79 euro, wat voor soort katoen je ook kiest, en voor een broek 99 euro. Duidelijker en overzichtelijker kan het niet, klanten weten zo precies waar ze aan toe zijn. “De reden waarom wij op deze manier kunnen werken is dat we waar mogelijk alle tussenschakels eruit hebben gehaald, van de stoffeninkoop tot agenten. Wij zorgen ervoor dat we zelf bij de bron zitten”, legt Eslahy uit. “Hierdoor kunnen we een kwalitatief goed én ‘scherp’ geprijsd pak aanbieden. We gaan voor de optimale prijskwaliteitverhouding.”

Europese productie

Via de website en Instagram-pagina neemt House of Reza zijn klanten mee ‘op reis’: “Zo laten we bijvoorbeeld een filmpje zien van hoe onze schoenen gemaakt worden. Op die manier bieden we een inkijkje in het vakmanschap achter de schermen.” Eslahy, geboren in voormalig Perzië, vindt het belangrijk dat de kleding verantwoord wordt geproduceerd en dat er geen kinderarbeid aan te pas komt. House of Reza laat de kledingstukken daarom uitsluitend bij Europese fabrikanten produceren en is lid van Fair Wear Foundation. Onder de merknaam staat ‘Est. 1988’, het jaar waarin Reza Eslahy naar Nederland is gekomen. Boven het logo staat een streep die nergens begint en eindigt. Een verwijzing naar de slogan ‘follow the journey’.

Optimale serviceverlening

De keuze om met Vendit in zee te gaan had alles te maken met hun servicegerichte werkwijze. Voorheen werkte House of Reza met een ander kassasysteem, maar ‘de lijntjes waren te lang en de service minimaal’. “Vendit is een groot bedrijf en toch persoonlijk. Het is bellen en snel geholpen worden”, zegt Eslahy. “Zelf zijn we ook een groot voorstander van een snelle serviceverlening. Het softwaresysteem is bovendien zeer geavanceerd.” Vier maanden geleden opende House of Reza een tweede winkel in de Franse stad Nantes. Voor het eerste kwartaal van 2018 staan er nog twee winkelopeningen gepland. Eslahy: “Een groot voordeel is dat we de voorraad- en omzetgegevens van verschillende filialen aan elkaar kunnen koppelen. Het systeem van Vendit geeft ons alle mogelijkheden om verder uit te breiden en te groeien.”