Modegroep Marzotto maakte deze week haar halfjaar cijfers bekend en gaf een waarschuwing af dat de verwachtingen voor het hele jaar 2002 slecht zijn. De Italiaanse groep, waar Hugo Boss, Marlboro Classics en sinds kort ook Valentino onder vallen, rapporteerde een omzetdaling van 3,7% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Deze omzetdaling is voornamelijk een gevolg van een sterke inkrimping van de verkoop in de textielsector. In die sector nam de verkoop met 20,8% af over de eerste helft van 2002. Onder de streep rapporteert Marzotto over de eerste helft van 2002 een netto winst van 16,6 miljoen euro, vorig jaar was dat 39,4 miljoen.

Hoewel de terugloop binnen de textielsector de hoofdoorzaak van de omzetdaling van de groep is, heeft ook de afnemende verkoop binnen de kledingsector zwaar op de halfjaarcijfers gewogen. Vooral de verkoop in de klassieke herenmode liep terug. De tegenvallende verkoop van het Hugo Boss-merk in de Verenigde Staten, is een zware last. Over de eerste helft van 2002 groeide de totale verkoop van het Hugo Boss-merk met 2,5% tot 534,6 miljoen euro. De voorlopige cijfers over de eerste negen maanden maken echter duidelijk dat deze toename terugloopt naar een groei van 'slechts' 0,2%.

Daarnaast heeft de aankoop van het luxe-merk Valentino, die op 31 mei jl. werd gefinaliseerd, meegewogen in de halfjaarresultaten van Marzotto. Eerder deze week maakte de groep bekend dat Valentino waarschijnlijk in 2004 break-even zal draaien. Om dit resultaat te bereiken heeft Marzotto een reorganisatie van Valentino aangekondigd....(zie verderop deze site)

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN