Hunkemöller shop app bereikt één miljoen downloads
bezig met laden...
Na de lancering van de nieuwe Hunkemöller shop app begin dit jaar, heeft het lingeriemerk nu één miljoen downloads gehaald. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Daarmee heeft Hunkemöller meer app downloads dan Europese lingeriemerken als Bruno Banani en Intimissimi.
“Ik wist dat deze app erg in trek was bij onze klant, maar ik ben zelf wel overdonderd door het succes,” vertelt Hunkemöller CEO Philip Mountford in een persbericht. “Onze gebruikers zijn erg betrokken: ze willen graag in contact blijven, met ons praten en op de hoogte blijven van het merk.” De app is in verschillende landen goed voor 15 procent van de totale online omzet. Hij doet het tot dusverre erg goed in Nederland, hoewel het bedrijf op dit moment geen concrete cijfers over kan geven. “Het succes onderschrijft dat we zullen blijven investeren in innovaties om op deze manier marktleider te blijven,” legt Mountford nog uit.
Hunkemöller lanceerde begin dit jaar de nieuwe shop app, die is bedoeld om vrouwen te helpen tijdens het winkelen. Zo kunnen gebruikers producten opzoeken op basis van maat, kleur en prijs en geeft de app inspiratie voor volgende aankopen. Ook kunnen klanten sinds februari van dit jaar gebruik maken van de check en reserve-optie, waarbij ze producten in een fysieke winkel naar keuze kunnen reserveren.
Om de klantenervaring verder te vergroten, wordt de app volgens de lingerieketen de komende tijd nog uitgebreid met andere opties. Zo kunnen gebruikers binnenkort via de app, die gratis is te downloaden op Hunkemoller.nl, persoonlijke berichten en aanbiedingen ontvangen.