Hunkemoller ging eind vorig jaar van start met haar webshop. De detaillist in damesondergoed is al sinds 1886 in bedrijf, maar nu heeft er een aardverschuiving plaatsgevonden in de doelgroep. In tegenstelling tot de traditionele winkels, waar verreweg het grootste deel van de bezoekers vrouw is, is bij de online variant van Hunkemöller ongeveer 40% man. Het uiteindelijke doel van de webwinkel is om de merkbeleving en het imago op te poetsen. De website van Hunkemöller wordt tot nu toe gemiddeld 6.000 keer per week bezocht waaruit ongeveer 60 aankopen resulteren. Volgens communicatiemanager Irma Gros is er nog niet veel aandacht besteed aan de promotie van de webwinkel. Er waren tot nu toe vooral enkele doorverwijzingen te vinden op andere websites en er is gebruik gemaakt van advertenties in tijdschriften. Gros ziet de webwinkel als een soort filiaal met een eigen assortiment en een zelfstandige afhandeling en verdeling van goederen.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN