In lijn met de te volgen strategie die ontwikkeld werd naar aanleiding van de fusie tussen Carli Gry en InWear, is besloten om 100 procent van de aandelen van het Deense kledingmerk, Saint Tropez van 1993 A/S over te nemen. Saint Tropez, een populair merk voor jongere dames, heeft nu een basis voor sterke internationale groei. "De aankoop van Saint Tropez betekent dat we een sterk merk mogen verwelkomen in onze family, aldus Anders Høiris, Deputy CEO van IC Companys. "Saint Tropez heeft een grote internationale potentie, welke we kunnen waarmaken middels ons dichte Europese ICC netwerk van zo'n 300 winkels." Momenteel heeft Saint Tropez 10 winkels in Denemarken, en wordt het verkocht in Finland, Nederland, Ierland, Noorwegen en Zweden. Binnen de IC Companys group zal het merk als zelfstandige unit blijven fungeren, met de oprichter en huidige CEO, Niels Henrik Henriksen, als topman. Volgens Henriksen heeft Saint Tropez een omvang bereikt waarbij uitbreiding een noodzaak, en een natuurlijke gang van zaken is. " IC Companys kon ons het beste, bij onze organisatie passende internationale platform bieden." aldus Henriksen. "Zeker toen het IC Companys management besloot om Saint Tropez als een zelfstandige unit te laten doorgaan, was de beslissing snel gemaakt. De partijen zitten in grote lijnen op dezelfde golflengte, dus ik vermoed dat we een harmonieuze relatie aangaan, op zowel paraktisch als emotioneel niveau." Saint Tropez heeft 42 full-time werknemers, en een brutowinst van EUR 4.7 miljoen over 2000/2001.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN