Ieder merk een flagship store!
bezig met laden...
Elk zichzelf respecterend merk heeft tegenwoordig een Flagship store. Deze zogeheten beleveniswinkels waar grote fabrikanten alle aandacht schenken aan hun eigen merk, zijn sterk in opkomst. Van Nike en Adidas tot Sony en Apple. Het fenomeen is niet nieuw. Al in de jaren tachtig werd ermee geëxperimenteerd. Ongeveer tien jaar geleden begon de opmars, toen merken als Nike en Levi's hun eigen 'supershowrooms' openden. Flagship stores blijken een ideaal marketinginstrument en tevens een goede manier om wederverkopers te enthousiasmeren en nieuwe verkoopopstellingen te proberen. Inmiddels heeft vrijwel elk toonaangevend merk een eigen variant. Zelfs levensmiddelenproducenten openen hun eigen winkeltjes, terwijl autofabrikanten nog een stap verder gaan en complete attractieparken laten bouwen. Er zijn inmiddels zoveel flagship stores dat veel fabrikanten alweer nieuwe varianten bedenken. Zo zijn er nu ook concept stores, winkels die tijdelijk worden gevestigd in opkomende buurten.