Sapph wordt vrouwvriendelijker
bezig met laden...
De pasvorm van Sapphlingerie blijft hetzelfde. Maar de collectie ondergaat een kleine gedaantewisseling. Zo worden de dubbele bh-bandjes - waar het merk een lange juridische strijd om heeft gevoerd met Marlies Dekkers - minder belangrijk. "We werken aan ons eigen dna," verklaart De Kort. Ook gaat Sapph setjes met kant verkopen. Voorheen werd dat materiaal nooit gebruikt.
Sensualiteit
Toch krijgen de campagnes van Sapph een ander, vrouwvriendelijker tintje. De felle kleuren blijven, maar de fotografie is volgens het merk meer sophisticated. "Het was nodig Sapph vrouwvriendelijker te maken. We willen een brede doelgroep aanspreken. En we willen dat vrouwen zich identificeren met de modellen op onze billboards. We denken dat dat beter lukt met een vernieuwde collectie en hervormde campagnes."
Sapph werd vooral bekend door de billboard met gephotoshopte, sexy modellen met slogans als 'Dress less to impress', 'You ain't seen nothing yet' en 'Let's get wet', met zwemster Inge de Bruijn. Het leverde kritiek op, onder andere van vrouwenorganisaties, die de reclames te aanstootgevend of pornografisch vonden.
In 2011 kwam het merk in handen van Roland Kahn, de man achter de winkelformules Coolcat, America Today en MS Mode. Sapph opende het afgelopen jaar verschillende pop-up winkels. Plannen voor permanente filialen zijn er ook. “Dat wordt volgend jaar,” zegt De Kort. Waar de eerste winkels open gaan is nog niet bekend.