Sapph wordt vrouwvriendelijker

Met Stephanie Tency - Miss Nederland Universe 2013 - als gezicht van de collectie maakt lingeriemerk Sapph een ommezwaai. Het lingerielabel heeft een nieuwe look en feel. Marketing manager Robin de Kort: "We willen meer vrouwen aanspreken."

De pasvorm van Sapphlingerie blijft hetzelfde. Maar de collectie ondergaat een kleine gedaantewisseling. Zo worden de dubbele bh-bandjes - waar het merk een lange juridische strijd om heeft gevoerd met Marlies Dekkers - minder belangrijk. "We werken aan ons eigen dna," verklaart De Kort. Ook gaat Sapph setjes met kant verkopen. Voorheen werd dat materiaal nooit gebruikt.

Sensualiteit Sapph wordt vrouwvriendelijkerblijft belangrijk voor Sapph. "We hebben een nieuwe lijn, genaamd 'Super sexy', met heel verleidelijke lingerie. Sexy ondermode past bij ons, dus dat blijven we gewoon doen," zegt de marketing manager.

Toch krijgen de campagnes van Sapph een ander, vrouwvriendelijker tintje. De felle kleuren blijven, maar de fotografie is volgens het merk meer sophisticated. "Het was nodig Sapph vrouwvriendelijker te maken. We willen een brede doelgroep aanspreken. En we willen dat vrouwen zich identificeren met de modellen op onze billboards. We denken dat dat beter lukt met een vernieuwde collectie en hervormde campagnes."

Sapph werd vooral bekend door de billboard met gephotoshopte, sexy modellen met slogans als 'Dress less to impress', 'You ain't seen nothing yet' en 'Let's get wet', met zwemster Inge de Bruijn. Het leverde kritiek op, onder andere van vrouwenorganisaties, die de reclames te aanstootgevend of pornografisch vonden.

In 2011 kwam het merk in handen van Roland Kahn, de man achter de winkelformules Coolcat, America Today en MS Mode. Sapph opende het afgelopen jaar verschillende pop-up winkels. Plannen voor permanente filialen zijn er ook. “Dat wordt volgend jaar,” zegt De Kort. Waar de eerste winkels open gaan is nog niet bekend.


 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN