Infographic: Zo winkelen Nederlandse consumenten online
bezig met laden...
Het grootste deel van de millennials in Nederland, namelijk 80 procent, gaat direct over tot aankoop online. Zij bezoeken webshops bovendien het liefste op zondagavond tussen 19:00 uur en 20:00 uur, gevolgd door de woensdag- en vrijdagavond. Dat blijkt uit een steekproef die e-commercesite Stylight afgelopen drie maanden nam uit het verkeer op haar website.
De Nederlandse online shopper is volgens Stylight iets ouder dan de gemiddelde klant uit andere landen. Deze bevindt zich namelijk in de leeftijd 45-64 jaar. De gebruikers in Italië, Frankrijk en België zijn daarentegen iets jonger. Bijna een derde van de Nederlandse gebruikers van Stylight is vrouw, terwijl in andere landen het aantal mannen juist hoger ligt.
Uit het onderzoek blijkt bovendien dat afgelopen drie maanden opvallend veel zoekopdrachten zijn gedaan naar galajurken, halflange rokken en damessandalen. Sneakers van New Balance en Roshe zijn gedaald in populariteit, terwijl artikelen van Asos erg geliefd zijn bij zowel Nederlandse, Britse, Franse als Australische Stylight-gebruikers. Er is door Nederlandse vrouwen vooral gezocht naar zomerse jurken in de kleur donkerblauw. Vorig seizoen was rood nog erg populair.
Stylight zocht daarnaast uit dat klanten in Europa vooral kleding en sportartikelen online kopen. Ze zoeken echter eerst op merk en dan pas op artikel. Online aankopen worden tevens steeds meer via de telefoon gedaan. Zo’n 43 procent van de aankopen op Stylight werd via de desktop gedaan, 57 procent via de mobiele telefoon.
Credits infographic: Stylight