• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Intersport gaat online aandeel flink uitbreiden

Intersport gaat online aandeel flink uitbreiden

Door Tessa Guntlisbergen

9 jun. 2017

Mode

Met een aanzienlijke online achterstand op haar concurrenten, is Intersport van plan haar e-commerce activiteiten de komende tijd flink uit te breiden. Dat melden diverse media. In 2020 wil de sportketen dat een ‘substantieel deel’ van de omzet uit internetverkopen komt.

Het online omzetaandeel van Intersport bedraagt nu 1 procent, terwijl concurrenten als Adidas, Nike en Decathlon gemiddeld 10 procent van hun omzet uit online verkopen halen. Intersport loopt het risico een groot deel van haar business te verliezen, zo stelt de nieuwe CEO Victor Duran tegenover de SonntagsZeitung. “Als we geen aantrekkelijke online winkels kunnen aanbieden, zullen we afhankelijk zijn van de concurrentie,” aldus de topman.

Volgen Duran behoren Amazon en de webwinkels van Nike en Adidas tot de grootste concurrenten van Intersport, evenals Decathlon dat ook steeds betere resultaten boekt. Intersport zelf realiseerde vorig jaar een omzet van 11,4 miljard euro, wat neerkomt op een stijging van 2 procent ten opzichte van het jaar daarvoor.

Om het online aandeel te kunnen uitbreiden, heeft Intersport onder andere een nieuwe functie opgericht. Mia Ruotsala, voorheen e-commerce marketing directeur bij Tommy Hilfiger, is nu de chief digital officer van de sportmoderetailer.

Verder heeft Duran voor 2020 nog een doel opgesteld. Naast het opkrikken van de omzet uit internetverkopen middels een omnichannel aanpak, wil de directeur een ‘retail multispeciality concept’ lanceren. Daarvoor wordt een nieuw, moderner winkelconcept ontwikkeld, waarbij winkels groter en aantrekkelijker worden gemaakt. Het concept wordt in het vierde kwartaal van dit jaar in Nederland en Denemarken gelanceerd en daarna ook in andere landen. Intersport is momenteel actief in 45 landen wereldwijd. In Nederland beschikt de keten over 75 filialen.

Beeld: Intersport Nederland Facebook

INTERSPORT