• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Inwear slaat nieuwe weg in

Inwear slaat nieuwe weg in

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het nieuwe management dat sinds deze zomer aan het roer staat bij modemerk Inwear heeft niet stilgezeten. Met nieuwe ontwerpen en een nieuw detailhandelsconcept wil het merk zijn marktleiderspositie uit de jaren negentig terugveroveren. Die ambitie heeft Thomas Ulstrup, de brand director van Inwear uitgesproken. De huidige veranderingen zijn geen gevolg van teruglopende omzetresultaten, benadrukt Ulstrup: "De afgelopen vijf jaar heeft Inwear een omzetgroei van vijftien procent geboekt. Maar door de opkomst van veel andere merken, zijn we een beetje uit het zicht geraakt van de consument. Door de koers te wijzigen, willen we weer beter zichtbaar worden." Om te beginnen wil Inwear daarom wereldwijd honderd nieuwe winkels of shop-in-shops openen en in vijf jaar de omzet daarvan verdubbelen. Deze winkels zullen worden aangekleed volgens een nieuw shopconcept, dat Inwear komende zomer wil invoeren. Hoe dat er precies uit zal gaan zien, is nog niet bekend, maar wel dat het meer in lijn zal liggen met de nieuwe collecties. De kledingcollecties krijgen eveneens een nieuwe uitstraling. Daartoe is een nieuw designteam aangesteld onder leiding van Lene Borggaard, die hiervoor bij Bruuns Bazaar heeft gewerkt. Het team heeft zichzelf ten doel gesteld ontwerpen te maken die vrouwelijker ogen. Bovendien komt de kwaliteit van de kleding meer op de voorgrond. Het merk gaat zich richten op details en mooie stoffen. "In sommige gevallen zal daardoor de prijs iets omhoog gaan," aldus Ulstrup. "Maar het is de bedoeling dat consumenten producten aanschaffen voor op de lange termijn. Een volgend seizoen kunnen de kledingstukken gecombineerd worden met trendy items en daardoor zijn ze toch nog up-to-date." Inwear maakt onderdeel uit van het Deense IC Companys. Het merk genereert bijna tachtig procent van de jaaromzet (in 2006/7 DKK540 miljoen) in het buitenland. De eerste nieuwe collectie wordt begin 2008 onthuld aan retailers tijdens internationale modevakbeurzen en presentaties in heel Europa. Deze zomer zijn ze voor consumenten te zien.



InWear