Italiaans t-shirt merk kiest opnieuw voor Wellcreative
bezig met laden...
Na een pauze van bijna drie jaar heeft het Italiaanse t-shirts merk Alan Red & Co weer gekozen voor het Amsterdamse branding- en marketingcommunicatie bureau Wellcreative. De samenwerking tussen Wellcreative en Alan Red & Co resulteerde tussen 1998 en 2001 in een vlotte expansie van het merk in de Benelux en in Duitsland.
De afgelopen drie jaar maakte Alan Red & Co gebruik van een Italiaans bureau. Voor een hernieuwde samenwerking met Wellcreative is gekozen vanwege de ambitie om het merk verder te laten groeien in de bestaande markten en tevens te introduceren in enkele nieuwe landen.
Alan Red & Co behoort tot het familiebedrijf Maglificio Magir. Oorspronkelijk produceerde deze onderneming hoogwaardige t-shirts, sweat shirts en polo shirts voor vele toonaangevende modemerken. Onder invloed van de prijsdruk die men ondervond van productiebedrijven in Turkije en het Verre Oosten, lanceerde de onderneming in 1996 een eigen collectie onder de naam Alan Red & Co. Nederland diende daarbij als testmarkt.
Na twee moeilijke jaren kreeg Harry van Zuthem de leiding over de Nederlandse operatie en startte het Italiaanse moederbedrijf een samenwerking met Wellcreative. Na een complete rebranding van het merk en een effectieve communicatiecampagne, ontwikkelde Alan Red & Co zich voorspoedig in de Benelux en in Duitsland. Inmiddels is het merk ook verkrijgbaar in Italië, Frankrijk en Zwitserland.
Wellcreative is een branding- en marketingcommunicatiebureau met een belangrijke expertise op het gebied van luxe en duurzame consumentenproducten en retail. De onderneming bestaat dit jaar vijf jaar en werkt aan omvangrijke herpositioneringprojecten in geheel Europa. Tot de klanten behoren o.a. Foot Locker Europe, het engelse Hi-Tec Sports PLC en het beursgenoteerde mode- en retailconcern IC Companys uit Denemarken.