Jack & Jones beste modeketen
bezig met laden...
Jack & Jones is in de consumentenverkiezing 'Beste winkelketen van Nederland' van Elsevier Retail uitgeroepen tot beste modewinkelketen van Nederland. Miss Etam en Hunkemöller eindigden op respectievelijk de tweede en derde plaats. Vorig jaar werd Jack & Jones, dat deel uitmaakt van het Deense modebedrijf Bestseller, ook al met deze titel bekroond. De verkiezing werd voor het vierde achtereenvolgende jaar georganiseerd door Q&A Research &Consultancy en het vakblad Elsevier Retail. In totaal brachten 400.000 Nederlanders hun stem uit op wat volgens hen de beste winkelketen in Nederland is. Dat aantal is uitzonderlijk groot; vorig jaar stemden er bijvoorbeeld 'slechts' 90.000 mensen mee. Met dit aantal stemmers is deze verkiezing de grootste consumentenverkiezing voor retailers ooit.
Uit onderzoek van het vakblad Elsevier Retail en Q&A Research &Consultancy blijkt dat Nederlanders steeds meer belang hechten aan het assortiment en de service als ze kiezen voor een bepaalde winkel. Prijs staat pas op de vierde plaats in volgorde van belangrijkheid. Lage prijzen zijn niet onbelangrijk, maar meer een absolute voorwaarde om als goed beoordeeld kunnen worden.
Jack & Jones richt zich met een collectie waarin jeans centraal staan, op mannen in de leeftijdsgroep van 18 tot 30 jaar. In de winkels wordt behalve het kledingmerk Jack & Jones ook het mannenmodemerk Selected verkocht. Jack & Jones zelf is aangenaam verrast door de uitslag: "Vanzelfsprekend zijn we blij met de waardering van consumenten die hieruit blijkt," zegt Annemieke Bakker, woordvoerster van het bedrijf. "We zullen zeker ons best doen om dit resultaat te handhaven. Door onszelf te blijven verbeteren en te proberen er nog beter in te slagen om de juiste collecties op het juiste moment, tegen de juiste prijs aan te bieden."