Jackpot helpt Bangladesh met T-shirt
bezig met laden...
Het Deense kledingmerk Jackpot lanceert een nieuw maatschappelijk verantwoord initiatief: het 'steun bangladesh T- shirt'. Het kledingstuk is gemaakt van biologisch katoen en ligt voor €41 in de winkels. Voor elk shirt dat verkocht wordt, stort het merk €6,75 aan de stichting Gulshan Literacy Programme, die twee scholen runt in Bangladesh. Volgens projectmanager Maryam Azmayesh Terp zal dat uiteindelijk neerkomen op ongeveer €162.000.
Het shirt is niet de enige stap die het merk zet op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Eerder sloot het merk zich al aan bij Made By, dat de productiemethoden van kledingmerken in kaart brengt en bedrijven helpt hun kleding te produceren op een manier die goed is voor mens en milieu. Ook is inmiddels tien procent van de collectie van Jackpot gemaakt van biologische katoen. Als het aan de kersverse merkdirecteur Sune Bjerre-gaard van Jackpot ligt, volgen er meer initiatieven: "Duurzame productie is een belangrijke aanvulling op de bestaande kernwaarden van Jackpot," alus Bjerre-gaard. "Het T-shirt markeert het begin van het streven van Jackpot een van de grootste spelers op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen te worden."