Jam Session Group verwerft meerderheidsbelang in Nederlands jeanslabel
bezig met laden...
Het Nederlandse jeansmerk Blue Blood en de Jam Session Group onder leiding van Matteo Cambi zijn vanaf heden dezelfde groep. Door overname van een meerderheid van de aandelen is Blue Blood een onderdeel van de Jam Session portfolio geworden. De modegroep uit Parma richtte eerder al het merk Guru op, dat inmiddels in heel Europa een lifestyle fenomeen is geworden. De samenwerking biedt vele bedrijfsmatige synergieen en mogelijkheden om het merk verder uit te bouwen. Jason Denham en Steve te Pas blijven aan het roer en zullen samen met Jam Session directieleden Matteo Cambi en Patrick Nebiolo werken aan de verdere ontwikkeling van het merk. De samenwerking zal berusten op het uitwisselen van kennis, ervaring en organisatie. Er zal gezamenlijk worden gewerkt aan de ontwikkeling van strategieen om een sterke business op te bouwen in de internationale casual markt.
"Vandaag de dag is Blue Blood te koop bij de beste winkels in 19 verschillende landen. Middels deze samenwerking krijgen we de kracht en ervaring van onze partners erbij om ook in het zuidelijke deel van Europa succesvol te worden. Deze acquisitie legt ook een zeer gezonde basis voor de ontwikkeling van onze retailstrategie. Begin volgend jaar willen we al een flagshipstore openen" (Steve te Pas, Blue Blood Brand Director). "Deze partnership biedt beide bedrijven de mogelijkheid om samen te werken, van elkaar te leren en te groeien in termen van kwaliteit, omzet en geografisch bereik." (Matteo Cambi, President, Jam Session Group).
Creativiteit en management van Blue Blood Brand blijven in handen van het duo Jason Denham en Steve te Pas. Het hoofdkantoor blijft ook onveranderd in Amsterdam, voor de eerste fase van de nieuwe samenwerking is als hoofddoel gesteld om het unieke karakter en exclusieve imago van het merk nog verder te versterken en de waarde te laten toenemen.