Jeans Centre werkt met Wellcreative aan expansie
bezig met laden...
Modeketen Jeans Centre heeft Wellcreative ingeschakeld voor het ontwikkelen van een nieuw winkel- en communicatieconcept. Jeans Centre is een onderdeel van het retail- en inkoopconcern Euretco en behoort momenteel tot de snelst groeiende winkelketens in Nederland. De bijna 100 Jeans Centre winkels zijn gevestigd op A1 locaties en bieden een compleet assortiment casual- en jeanscollecties voor mannen, vrouwen en kinderen. De kracht van jeans Centre zit in de hoge kwaliteit van de producten in combinatie met het uiterst vriendelijke prijsniveau. De formule verkoopt hoofdzakelijk eigen merken.
Jeans Centre heeft Wellcreative ingeschakeld om de formule te moderniseren en optimaliseren en daarmee gereed te maken voor buitenlandse expansie, o.a. in België en Duitsland. Het eerste resultaat van de samenwerking met Wellcreative is te zien in Tilburg waar vorige week de pilot winkel conform het nieuwe concept haar deuren heeft geopend. Gelet op de eerste resultaten die ver boven verwachting liggen, lijkt het erop dat Jeans Centre met de conceptwijziging een schot in de roos heeft. In de komende maanden werken Jeans Centre en Wellcreative ook samen aan het versterken van de eigen merken.
Wellcreative is een branding- en marketingconsultancy met een sterke focus op het gebied van luxe- en duurzame consumentenproducten en retail. Het bureau bestaat dit jaar vijf jaar en werkt aan grote herpositioneringsopdrachten in geheel Europa. Tot de klanten behoren o.a. Foot Locker Europe, t-shirt producent Alan Red& Co uit Italië, het engelse Hi-Tec Sports PLC en het beursgenoteerde mode- en retailconcern IC Companys uit Denemarken.