• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Jeansexplosie

Jeansexplosie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De enorme toename in populariteit van jeans gedurende de afgelopen vijf jaar is onontkenbaar. Het afgelopen jaar, dat op 30 juni eindigde, steeg de verkoop van dames jeans met 10 procent naar $6.76 miljoen, zo meldt het Amerikaanse market research bedrijf NPD Group. En volgens een recent online peiling van het Amerikaanse BizRate Research, droeg 50 procent van 876 ondervraagde vrouwen spijkerbroeken naar kantoor.

Als resultaat hiervan verschijnen steeds meer nieuwe jeansmerken. Hoofdanalyst for NPD, Marshal Cohen, zei in een interview met WWD dat de meest succesvolle merken diegenen zullen zijn die een emotionele band met de consument kunnen opbouwen.

Een aantal financiële experts gelooft dat het grote aantal merken uiteindelijk zal leiden tot een consolidatie van productie, vooral voor de topmerken. Deze zogenaamde 'premium brands' vertegenwoordigen alleen 1 procent van de markt maar genereren de meeste hype.

Jeans