Jetlag maakt uitbreidingsplannen
bezig met laden...
Het Berlijnse jeans- en cargo label Jetlag is op expansiekoers. Oprichter en producent Yosi Cohen is van plan 100 eigen winkels te hebben voor 2010. Voor het eind van dit jaar wil de onderneming al drie eigen winkels openen in de centra van Oberhausen, Keulen en Essen. Tot nu toe bestaan er acht winkels met de naam Quintos, waarin naast Jetlag ook andere jeansmerken worden verkocht, zoals Take Two en G-Star.
In Duitsland, waar het label vijf jaar geleden werd opgericht, levert Jetlag aan 500 handelaren. Ongeveer 280 daarvan kopen regelmatig in. Jetlag wordt ook al bijna een jaar verkocht in Amerika. Daar heeft het label 200 klanten, waaronder Attitudes in Los Angeles, Rolo in San Fransisco en Calypso in New York.
De Jetlag-cargos, die ongeveer 50 procent van de collectie uitmaken, zijn gepatenteerd. De productie vindt plaats in Italië en bestaat deels uit handarbeid. De cargos worden aangeboden tegen een verkoopprijs van 98 tot 109 euro. Tops, tassen, riemen en gympen maken 20 procent van de collectie uit. In de planning ligt een nieuwe lijn, die wat chiquer is dan het sportieve Jetlag. Oprichter Cohen wil de omzet dit jaar opschroeven van 15 miljoen naar 20 miljoen euro.