Jimmy Choo zet enorme groei door
bezig met laden...
Het luxe schoenen- en tassenemperium van oprichtster Tamara Mellon groeit met een noodvaart. Na aanvankelijk te hebben geconcentrrerd op de VS en het VK is het nu de beurt aan de rest van Europa, waar Jimmy Choo net de eerste boetiek in Parijs heeft geopend.
Voorzitter Robert Bensoussan zei in een gesprek met Women's Wear Daily dat het bedrijf in de toekomst ook een lingeriecollectie zal bieden. Schoonheidsproducten en brillen worden op de 'midden-lange termijn' overwogen. ”Jimmy Choo wordt niet puur als schoenenmerk beschouwd, maar eerder als sexy merk”, zei Bensoussan. ”Dit is ons moment. Het gaat ons erg goed af. We kunnen nog enorm groeien.”
De boetiek in Parijs, op de exclusieve Avenue Montaigne, brengt het totaal aantal Jimmy Choo winkels op 31. De winkel is de kleinste in de keten en zal in het eerste naar verwachting €2 miljoen aan omzet genereren. ”Als dit werkt zullen we heel snell een tweede en misschien een derde winkel in Parijs openen”, zei Bensoussan.
Momenteel levert Jimmy Choo alleen aan een klein aantal Franse winkel en Bensoussan verwacht de boetiek in Parijs vooral internationale klanten zal aantrekken.
De opening van een winkel in Milaan anderhalf jaar geleden was het eerste grote verkooppunt in Europa. Vorige week werd een boetiek in Madrid geopend. Jimmy Choo wil in 2008, 50 winkels hebben. Bensoussan liet doorschemeren dat er plannen zijn voor grootschalige distributie in Japan en India.
Voor het einde van het jaar zullen er in Washington DC en in Bangkok winkels worden geopend. In 2006 zullen winkels worden geopend in San Francisco, Boston, Hawaii, Qatar, Jakarta, Abu Dhabi, Las Vegas en Dubai.
Sinds Jimmy Choo vorig jaar door investeringsbedrijf Hicks Muse werd gekocht, presteert het bedrijf naar verwachting. Dit jaar zal het een omzetstijging an 35 procent realiseren en een toename en een operationele winstgroei van 50 procent, aldus Bensoussan. De prognose voor de omzet dit jaar is £50 miljoen (€73 miljoen). Tassen, die in 2003 werden geintroduceerd, vertegenwoordigen ruim 15 procent van de omzet.