Joanna Schouten toegetreden tot Raad van Advies FashionWeek Nederland

De Raad van Advies van FashionWeek Nederland heeft er een nieuw lid bij: Joanne Schouten. Per 1 februari 2015 is Schouten toegetreden. Dat heeft FashionWeek Nederland bekend gemaakt.

Schouten staat bekend als producente van modeshows en showproducties, waaronder Lichting, Jan Taminiau en Mattijs van Bergen. Momenteel is Schouten zelfstandig fashion director en werkt ze voor klanten als Claes Iversen, Edwin Oudshoorn, House of Denim, De Bijenkorf en Shabbies. “Door het intensieve samenwerkingstraject met ontwerpers en merken naar een show toe, kan zij vanuit deze invalshoek goed ‘hun stem’ vertegenwoordigen,” stelt FashionWeek Nederland.

Directeur FashionWeek Nederland Rob Zomer laat weten: "Wij zijn heel verheugd met de deelname van Joanne in de Raad van Advies van FashionWeek Nederland. Met de komst van Joanne is de Raad van Advies weer uitgebreid met kennis uit een andere ‘modehoek’. Haar jarenlange ervaring in het produceren van modeshows en haar jonge frisse kijk op de modebranche, zijn een mooie aanwinst."

Naast Schouten bestaat de Raad van Advies uit José Teunissen (Artez Arnhem), Liesbeth in ’t Hout (Fashion Council NL), Peter Leferink (PCL), Peter Stigter (Team Peter Stigter) en Frans Ankoné (Fashion Director van MOAM). De Raad geeft FashionWeek Nederland onafhankelijk advies en dient tevens als kritische ‘sparringspartner’. Het advies heeft zowel betrekking op de creatieve visie ten aanzien van de fashion week alsmede de invulling van het officiële programma. Er wordt vooral gefocust op het niveau van de collecties van showende partijen.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN