Jones Apparel sluit 2005 goed af
bezig met laden...
Hoewel de rest van 2005 niet al te best was voor Jones Apparel heeft de modegroep het vierde kwartaal succesvol afgesloten. De modegroep heeft bekendgemaakt in het vierde kwartaal een netto winstgroei te hebben gegenereerd van 63%, van $34,1 miljoen het voorgaande jaar naar $55,7 miljoen in 2005. De omzet steeg in deze periode naar $1,22 miljard ten opzichte van $1,08 miljard in dezelfde periode vorig jaar.
Over het gehele jaar gezien is de winst per aandeel echter minder dan vorig jaar, te weten $2,30 per aandeel vergeleken bij $2,39 het jaar daarvoor. Peter Boneparth, directeur van Jones Apparel: “We zijn bijzonder tevreden met de resultaten van het vierde kwartaal ten opzichte van de voorafgaande periode in datzelfde jaar. We hebben vooruitgang geboekt in de schoenenverkoop en we zijn ook tevreden met de resultaten van onze verschillende confectielijnen. “Boneparth gaf toe dat 2005 ‘een uitdaging' was vanwege het onzekere economische klimaat. “We verwachten in 2006 voor dezelfde uitdagingen te komen te staan. We zijn echter actief bezig met het maken van strategische veranderingen die onze positie in de toekomst zullen verbeteren.” Deel van deze veranderingen houden in dat het bedrijf meer winkels van eigen merken wil openen. Jones Apparel maakte bekend dit jaar 15 Anne Klein New York accessoirewinkels te openen en versneld Bandolino winkels op te zetten. Verder kijkt het bedrijf naar mogelijke locaties voor nieuwe winkels in 2007. Het bedrijf verwacht in 2006 een winst te boeken van $4,65 tot $4,75 miljard. Vorige maand werd bekend dat Jones Apparel haar aandelen van Polo jeans terug verkoopt aan Polo Ralph Lauren. Met de verkoop van de aandelen wil Jones Apparel haar aandacht weer gaan richten op het openen van winkels van haar eigen merken. Onder Jones Apparel vallen onder andere de merken Anne Klein, Nine West, Bandolino, Gloria Vanderbilt en Jones New York.