Jong talent wint etalage van het jaarverkiezing
bezig met laden...
In Amsterdam is de winnaar van de etalage van het jaarverkiezing bekend gemaakt. In het pand van Frans Beekwilder BV aan de Prins Hendrikkade werd de prijs uitgereikt, nadat een deskundige jury zich over de inzendingen had gebogen. Uit maar liefst 507 inzendingen was de 23-jarige Samantha van Grol de uiteindelijke winnaar. Zij kreeg de prijs - een inspiratiereis naar New York - uit handen van jurylid Edward van Vliet. Van Grol, die zich nomineerde in de categorie aanstormend talent, maakte als afstudeerproject voor haar MBO-opleiding reclame, presentatie en communicatie een etalage voor G-Star. Van Grol was zeer verrast. "Er waren zo veel mooie etalages en ik ben nog maar een beginner. Ik moest concurreren met professionele etalage-bureaus." De jury, bestaande uit Kurien Kruithof, jarenlang international concept vormgever bij Ikea, modejournaliste Milou van Rossum en ontwerper Van Vliet, maakte een keuze uit de publiekswinnaars in de vijf categorieën; aanstormend talent, seizoensetalage, feestdagenetalage, mode-etalage en thema-etalage. "Als je langs een etalage loopt, moet deze je meteen pakken. Dat doet deze etalage. Hij is krachtig, duidelijk, stoer en sterk van compositie. De gekozen beeldtaal past perfect bij die van G-Star. Ook de ruimtelijke uitlichting en de strakke uitvoering van het geheel dragen bij aan de professionele uitstraling van deze etalage. Wij verwachten dat dit jonge talent een grote toekomst tegemoet gaat", lichtte de jury de keuze voor Van Grols ontwerp toe. De etalage van het jaarverkiezing is in het leven geroepen door Frans Beekwilder BV, één van Europa's meest toonaangevende bedrijven op het gebied van etalage-, decoratie- en displaymaterialen. Het doel van de wedstrijd is de aandacht te vestigen op de kunst van het etaleren.