Week v.d. Lingerie - Ruim 60% van jonge vrouwen tussen de 16 en 20 jaar laat zich bij de aanschaf van lingerie inspireren door wat zij in de winkel zien en hoe zij zich voelen. Deze opvallende conclusie uit onderzoek van bureau MarketResponce sluit perfect aan bij het thema ("Laat je leiden door je emoties") van de jaarlijkse Week van de Lingerie. MarketResponce deed het onderzoek dan ook in opdracht van BodyFashion Promotion, de initiator achter de promotionele lingerieweek.

Desalniettemin ondervroeg het onderzoeksbureau ruim 200 jonge Nederlandse vrouwen naar hun koopgedrag en voorkeuren waar het hun ondergoed aangaat. Wat hun inspriatiebronnen zijn, kortom wat hun keuzes bepaald bij de aanschaf van lingerie.

Wat bleek; lingerie moet vooral mooi staan én lekker zitten. Bij 68% van de ondervraagde vrouwen geeft draagcomfort en pasvorm de doorslag bij het kopen. Jonge vrouwen blijken een lichte voorkeur te hebben voor eenvoudige materialen en stijlen voor hun ondergoed. Hoewel 40% van de ondervraagde meiden te kennen gaf op bepaalde momenten voor sexy lingerie te kiezen, bleken zij toch driekwart van de tijd de voorkeur te geven aan een simpel setje zonder veel decoratie. De kernwoorden zijn naturel, simpel, sportief en bij voorkeur zwart. Ondergoed van katoen heeft de voorkeur boven geavanceerde microfibers. Ruim 30% van jonge vrouwen kiest nog altijd voor lingerie van katoen en als het gaat om kant of glad materiaal dan komt die laatste er iets beter uit.

Jonge vrouwen worden niet of nauwelijks beïnvloed door trends of door hetgeen hun idolen dragen.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN