Juicy Couture herpositioneert merk op New York Fashion Week

Juicy Couture, het modelabel bekend van zijn velours trainingspakken, is bezig zijn plek op de markt te heroveren. 8 februari aanstaande maakt het label haar catwalkdebuut op de New York Fashion Week.

Achter de schermen werk de Authentic Brands Group al sinds de overname van Liz Claiborne aan de herpositionering van het merk. De groep kocht Juicy Couture destijds voor 195 miljoen dollar (158 miljoen euro). Eerder kocht Liz Claiborne het bedrijf van Juicy Couture-oprichters Pamela Skaist-Levy en Gela Nash-Taylor voor 53.1 miljoen dollar (41.5 miljoen dollar).

ABG is het sinds de koop niet gelukt de juiste aandacht voor het merk te genereren. De groep sloot alle Juicy Couture-winkels in Amerika en ging een samenwerking aan met het Amerikaanse warenhuis Kohl. De eerste lijn van het merk werd in 2015 omgedoopt tot Juicy Couture Black Label.

Het tij lijkt gekeerd. De mode uit de jaren 90 en zero’s is populair onder de jongere consumenten (millennials en de generatie z). Stijliconen die destijds de opzichtige trainingspakken droegen, Jennifer Lopez, Paris Hilton en Kim Kardashian, zijn voor deze groep (ironische) stijlvoorbeelden. Dat cultlabel Vetements voor hun lente/ zomercollectie 2017 een samenwerking met het merk aanging, zal daaraan bijgedragen hebben.

In september 2017 hield Juicy Couture al een presentatie tijdens de New York Fashion Week, waar gematigd enthousiast op gereageerd werd. Dit wordt het eerste caltwalkdebuut onder leiding van de nieuwe creatief directeur Jamie Mizrahi. De herfst/ wintercollectie 2018 behelst stukken van hun Juicy Couture Black Label en de casual-lijn Juicy Couture. Laatstgenoemde items zullen te koop zijn bij retailers zoals Topshop en Asos.

Beeldcredit: Juicy Couture

Lees ook: Juicy Couture benoemt Jamie Mizrahi als creatief directeur