De maand juni heeft niet opgeleverd wat Hennes & Mauritz ervan had verwacht. De Zweedse moderetailer zag de inkomsten over deze periode met 8% stijgen terwijl men een groei van minimaal 12% had verwacht. De verkoop viel vooral tegen op de thuismarkt in Scandinavië, Oostenrijk en de Verenigde Staten. Sinds januari heeft H&M nog geen enkele maand haar targets behaald en steeds lagere groeicijfers moeten presenteren dan was geprognosticeerd.

In vergelijking met bovenstaande landen doet H&M het een stuk beter in Groot-Brittannië, Zwitserland, Spanje en Frankrijk, waar de verkoop wel sterk blijft groeien. Het bedrijf, met ongeveer 900 winkels in 17 landen heeft in het maandrapport verder laten weten dat de verkoopcijfers in Duitsland, Nederland en België constant zijn gebleven.

In een korte verklaring maakte Hennes & Mautitz bekend dat wanneer men uitgaat van hetzelfde aantal winkels dat het bedrijf exploiteerde in de maand juni vorig jaar, de verkoop met 3% is afgenomen.

De kleding-gigant, die over de maand mei nog een inkomstenstijging van 9% rapporteerde, zei verder dat de maand juni dit jaar een verkoopdag minder had, waardoor de verkoop met ongeveer 3% werd beïnvloed.


 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN