Kabri Fashion voortaan Repeat Group
bezig met laden...
De Kabri Fashion Group uit Zwitserland heet voortaan Repeat Group, naar het bekendste merk van het bedrijf. Dat vertelde Claire Tugendhaft tijdens de collectiepresentatie van het bedrijf in Amsterdam. De naamswijziging gaat samen met de opening van de eerste flagshipstores later dit jaar: in augustus opent Repeat zijn eerste winkel in Bern en in september in Amsterdam.
Repeat werd in 1995 opgericht door Joe en Claire Tugendhaft. Het stel, dat van oorsprong uit Nederland komt, is al sinds de jaren '80 in de mode actief. "We hadden een breifirma en produceerden bovenkleding, voornamelijk tops, met drukke prints." Midden jaren '90 kwam dochter Naomi thuis met een simpele zwarte coltrui en haar vader zag een gat in de markt voor luxe basics. Repeat werd opgericht. Het bedrijf is vooral bekend van de cashmere producten (truitjes en vestjes in allerlei kleuren en accessoires als sjaals, handschoenen en mutsen) - maar maakt ook fashionable tops van zijde, satijn, katoen en wol. Twee jaar geleden wist het bedrijf de populaire actrice Terry Hatcher (foto) te strikken voor zijn reclamecampagne en sindsdien is de naamsbekendheid van het merk aanzienlijk gegroeid. Inmiddels is Repeat marktleider in luxury basics. Het bedrijf heeft 2000 verkooppunten in Europa en de Verenigde Staten en zo'n vijftig shop-in-shops. In Nederland wordt het merk bij 120 winkels verkocht. Naast Repeat heeft het bedrijf nog twee merken op de markt gebracht: Dtlm (Don't label me) met hippe items voor een jong publiek en Joe Taft voor de iets oudere zakenvrouw. De drie merken zullen in de eigen winkels samen worden gepresenteerd.
"Het bedrijf is volledig verticaal georganiseerd", vertelt Claire Tugendhaft. Daarom kan het bedrijf probleemloos uitbreiden ondanks dat het zulke arbeidsintensieve en kostbare grondstoffen gebruikt. De ruwe cashmere komt uit Mongolië en wordt jaren vooraf ingekocht. Repeat wil echter niet explosief groeien maar "intelligent uitbreiden". Typerend is de shop-in-shop in de Bijenkorf die er binnenkort moet komen. Na een test afgelopen najaar die een groot succes was kreeg Repeat die meteen aangeboden, maar het merk heeft de opening nog even uitgesteld tot het warenhuisconcern een plek heeft die goed bij het merk past.