• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Katy Perry sluit joint venture met Global Brands Group

Katy Perry sluit joint venture met Global Brands Group

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Na de lancering van haar schoenenlijn gaat Katy Perry een stap verder: ze heeft een joint venture gesloten met Global Brands Group. De zangeres wil door de overeenkomst haar merk verder laten groeien en nieuwe productcategorieën lanceren.

De schoenenlijn onder de joint venture wordt in de lente van 2017 gelanceerd, zowel in de Verenigde Staten als wereldwijd. Er zullen zo’n 60 verschillende modellen in de collectie zitten, variërend van sandalen, sneakers, pumps en stiletto’s, natuurlijk geheel in stijl met de kleurrijke en vrolijke kledingstijl van Perry. De prijzen van de schoenen zullen variëren van 59 dollar (52 euro) tot 299 dollar (265 euro).

“De joint venture zal profiteren van Katy’s creatieve visie, wereldwijde bereik en band met het publiek, evenals de expertise van de Global Brands Group in het opbouwen van merken over alle consumenten productcategorieën en de sterke wereldwijde relatie met distributeurs en retailers,” laat Global Brands in een persbericht weten.

Global Brands Group en Katy Perry sluiten joint venture

“Ik ben op een creatieve manier gestimuleerd en energized om een echte bijdrage te leveren aan de betaalbare schoenindustrie. Ik geloof dat je schoen de verbinding met je persoonlijkheid kan zijn, daarom heb ik een hele schoenenlijn voor iedereen gecreëerd, die individualistische, kleurrijke, dynamische ontwerpen omvat, vooral voor degenen die een stap vooruit willen zetten met experimenteren. Ik ben blij dat Global Brands Group mijn partner is, omdat ze mijn visie horen en vertrouwen en expertise en kennis meebrengen die ik absorbeer en op een slimme en creatieve manier toepas,” zegt Katy Perry. “Onze samenwerking voor de schoenenlijn is een sterke basis voor eindeloze mogelijkheden als we samen de volgende logische designbranche onderzoeken.”

Bruce Rockowitz, CEO en vicevoorzitter van Global Brands Group Holding Limited zegt in een reactie: “Katy Perry is een van de meest populaire en herkende persoonlijkheden in de wereld. Ze verlegt grenzen op professionele en stylistische wijze, setting trends along the way. We zijn heel blij met de positieve reacties die we al hebben ontvangen over de schoencollectie, en we kijken uit naar spannende mogelijkheden die deze uitgebreide samenwerking met zich meebrengt.”

“In aanvulling op haar muziek wordt de unieke typische en individualistische stijl van Katy Perry gevolgd door loyale en gepassioneerde fans van over de hele wereld. Dit zorgt voor een ideale basis voor een succesvol merk,” vult Jason Rabin, president van de Verenigde Staten en chief merchandising officer van Global Brands Group Holding aan.

Katy Perry breidt schoenenlijn uit met Global Brands Group

De eerste collectie die Perry samen met Global Brands Group op de markt bracht werd gelanceerd op de New Yorkse vakbeurs FFANY (Fashion Footwear Association of New York). De collectie zal vanaf dit najaar worden verkocht bij retailers, e-tailers en warenhuizen. ”Het is altijd een creatief doel van mij geweest om een bijdrage te leveren op het gebied van betaalbare mode,” liet Perry aan WWD weten. “Het lanceren van een schoenencollectie voelde als een natuurlijke eerste stap.” Naar eigen zeggen heeft de zangeres jarenlang onderzoek gedaan naar mogelijkheden, en vond zij in de Global Brands Group de meest geschikte partner. Het Amerikaanse bedrijf, dat licentiehouder is van onder andere Juicy Couture, JLO by Jennifer Lopez en Spyder, heeft volgens de popster de middelen en het bereik om haar ideeën ‘tot leven te brengen’.

Beeld: Global Brands Group, Katyperry.com

Global Brands Group
Katy Perry