KFC duikt de kleding in met Rotterdams streetwear merk Banlieue
bezig met laden...
Fastfoodketen KFC duikt in samenwerking met het Rotterdamse merk Clan de Banlieue de streetwear in. De twee merken ontwierpen een capsule collectie met t-shirts en herbruikbare KFC buckets met Banlieue logo.
De herbruikbare buckets markeren het einde van het gebruik van wegwerp plastic in KFC-restaurants, zo staat in het persbericht dat de samenwerking aankondigt.
De opbrengsten van de shirts gaan naar de Banlieue Foundation, een stichting die mensen van alle leeftijden helpt hun plek te vinden in de samenleving door middel van sport, kunst en cultuur.
De Banlieue buckets zijn alleen te koop in de restaurants in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag. De shirts, die ook worden gedragen door de teamleden van de restaurants, zijn alleen online te verkrijgen.
Om de samenwerking te promoten zijn vijf KFC restaurants overgenomen door Rotterdamse graffiti-kunstenaar JEEJ. Ook werd de collectie afgelopen weekend geïntroduceerd op het 7Fest festival in Den Haag, waar Banlieue en KFC de artiesten lounge overnamen.