• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Klanten maken reclame

Klanten maken reclame

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Via bestaande klanten en mond-tot-mondreclame is het relatief eenvoudig om nieuwe klanten aan te trekken. Door bedrijven en marketeers wordt van deze mogelijkheid echter nog weinig gebruik gemaakt, zo lezen wij in Brandweek.

Deze strategie is alleen succesvol wanneer de ervaring van de bestaande klant bijzonder genoeg is om door te vertellen. Uit onderzoek blijkt dat bepaalde persoonlijke ervaringen van klanten de meeste kans maken om te worden doorverteld: betere dienstverlening dan verwacht, hulp bij het nemen van moeilijke beslissingen, geen onaangename verrassingen, vriendelijk personeel, goed relatiebeheer op de langere termijn, klanten wijzen op nieuwe mogelijkheden en proactief met nuttige informatie komen.

Het effect van mond-tot-mondreclame blijkt ook meetbaar te zijn. Zo kan een bedrijf nagaan hoeveel personen gehoord hebben van de positieve ervaringen van de bestaande klant, wat hun reactie daarop is geweest, hoeveel nieuwe klanten eruit voortkwamen en wat de impact is geweest op het bedrijfsimago. (Bron: Brandweek)

Reclame