• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Klanten pinnen meer

Klanten pinnen meer

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het aantal pintransacties is vorig jaar met tien procent gestegen. Dat is de hoogste groei sinds 2002. Dat zegt Currence, eigenaar van de elektronische betaalmethode Pin en Chipknip. Het bedrijf heeft dankzij de groei in pinbetalingen besloten om de tarieven aan banken voor het pingebruik met ingang van 1 januari met tien procent te verlagen. In totaal werd er ruim €1,5 miljard keer afgerekend met de pinpas. De Chipknip werd afgelopen jaar zes procent vaker gebruikt dan vorig jaar.

De modebranche is met €126,3 miljoen transacties goed voor 8,9 procent van de elektronische betalingen. Het meest wordt er gepind in de supermarkt. Daar werd 557,8 keer met de pinpas betaald. Het gemiddeld betaalde bedrag met de pinpas daalde tot bijna €44,-. In 2002 lag het gemiddeld betaalde bedrag nog op €47,-.

consument