Klanten Postbank in wachtrij
bezig met laden...
Klanten van de Postbank kunnen vandaag moeilijker bankieren via internet. De nieuwe pagina's van de bank trekken veel bezoekers die bovendien veel langer blijven dan was ingeschat.
De kans bestaat dat klanten daarom in een wachtrij terechtkomen, aldus een woordvoerder van de Postbank. Vorige maand lanceerde de Postbank een nieuwe internetpagina als alternatief voor het oude computerbankieren via Girotel. Volgens de bank is er veel interesse voor de nieuwe dienst die meer mogelijkheden biedt. Ongeveer 500.000 klanten kunnen er al gebruik van maken. De Postbank doet voorlopig niets aan de wachtrijen. "We verwachten dat het de komende weken zal afnemen." Maandag trof een storing een ander deel van de bank. In Leeuwarden stuurde de Postbank 150 medewerkers naar huis door problemen met het systeem van boekingen. Daardoor lag ook Girotel enkele uren plat. Vorige week konden klanten van de bank geen geld opnemen bij de eigen automaten, eveneens door computerproblemem. Die storingen staan volledig los van elkaar, aldus de Postbank-woordvoerder.