Klanten zijn niet voor eeuwig. Klanten komen en klanten gaan. Het verversen of vernieuwen van uw klantenbestand is dus een must. Jolanda Berkhof, productmanager en Pieter Aarden, analyse-consulent zetten een aantal tips voor het verrijken van uw klantenpakket op een rijtje. 'Spreek verschillende doelgroepen aan', is er één, dit betekent niet dat u kiest voor vlees, noch vis, maar de adviseurs menen dat door het blind staren op één doelgroep, u mogelijk klanten gaat missen. Want uw aanbod kan ook leden uit onverwachte hoek aanspreken. Gaat u mailen, zorg er dan voor dat de doelgroep op de juiste wijze wordt aangesproken, een dame ziet liever niet 'geachte heer Jansen' boven een persoonlijke, aan haar gerichte mailing. Breng niet te veel boodschappen onder in één correspondentie, dat brengt de ontvanger in verwarring en het kan zijn dat daardoor de respons geheel uitblijft. U kunt uw klanten op verschillende manieren benaderen, dat verhoogt de ontvangst. En met meerdere adressen (mail, post, telefoon) in uw bestand kunt u uw zending controleren op ontvangst en eventuele reacties noteren. Een goede manier om productief nieuwe klanten te benaderen, is volgens de auteurs, -weten wie nu je beste klanten zijn-. Mik op mensen met datzelfde profiel. Zij zullen zich aangesproken voelen.

 

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN