• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Kruidvat wint 'Gouden Deurmat'

Kruidvat wint 'Gouden Deurmat'

Mode
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Volgens de consument heeft het Kruidvat de leukste folder. Vandaar dat de drogistsuper tijdens het achtste Nationaal Congres Ongeadresseerd Drukwerk de Gouden Deurmat kreeg uitgereikt. Blokker won vorig jaar, maar voor Kruidvat is dit de derde keer in vier jaar dat zij met de trofee naar huis gaat.

Het aantal folders dat de consument wekelijks in de bus ontvangt, is opgelopen tot bijna dertig, zo onderzocht bureau Veldkamp. In het onderzoeksjaar 2003/2004 ontving een doorsnee huishouden in Nederland iedere week gemiddeld 28,8 reclamefolders. Ten opzichte van het voorgaande jaar betekent dit een stijging van 11,2 procent. Na een periode van stagnatie wordt de stijgende lijn van vorig jaar stevig doorgezet. Nog nooit ontving de consument zo veel folders in de bus. De stijging zou mede veroorzaakt kunnen worden door de stagnerende Nederlandse economie.

Van al die folders die in de brievenbus ploften, werd 36 procent ook daadwerkelijk gelezen. Cees van Rooy van Veldkamp noemt de volumestijging van de foldermarkt 'het meest opmerkelijk'. "Ondanks dat we meer in de bus krijgen, blijft het bereik - dat wat gelezen wordt - meegroeien.'' Duidelijk is dat consumenten door de recessie de folders nog beter bestuderen dan ze al deden.

prijs