Kuyichi en De Rode Winkel maken jeans van gerecyclede Utrechtse Jeans

Denimmerk Kuyichi en De Rode Winkel in Utrecht hebben samengewerkt voor een nieuwe spijkerbroek. Het merk en de retailer hebben namelijk een limited edition jeans ontworpen gemaakt van gerecyclede spijkerbroeken van Utrechters. “Van Utrechters, voor Utrechters. Een slim fit voor jochies en een skinny fit voor wijfies,” aldus het persbericht.

Begin dit jaar zamelde de rode winkel jeans in van Utrechters en gebruikte de broekspijpen om te recyclen. De vezels werden met nieuw biologisch katoen geweven tot nieuw denim. De special edition bevat 20 procent oude jeans en 80 procent GOTS gecertificeerd biologisch katoen. De verwijzingen naar Utrecht zijn te zien in de speciale patch met de Dom erop, de namen Wijffie en Jochie, de rode knopen en het gedicht van Herman Berkien aan de binnenkant van de broekzak.

“Er is al meer dan genoeg gemaakt. Dus laten we zorgen dat wat er al is, wordt omgevormd tot mooie, nieuwe producten. Recycling is niet een volgende stap, het is de belangrijkste stap die we nu met z’n allen moeten nemen. Merken en consumenten samen. Met de Utrechtse jeans willen we meer bewustwording creëren voor recycling en wat voor moois daaruit kan ontstaan,” aldus Peter Schuitema, de CEO van Kuyichi in het persbericht.

De jeans zijn vanaf 20 november verkrijgbaar in de Rode Winkel voor 110 euro.

Beeld: De Rode Winkel

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN