Artikelen door Caitlyn Terra
Brancheorganisatie INretail: “Nog hoger minimumloon nekt ondernemers”
bezig met laden... - Business
Loonkosten lopen zo uit de hand dat het verdienvermogen onder talloze ondernemingen wegvalt, aldus INretail directeur Jan Meerman in een reactie op de Algemene Beschouwingen van de Tweede Kamer. Tijdens de Algemene Beschouwingen werd gepleit voor een extra verhoging van het wettelijk minimumloon. INretail vreest voor een nekslag voor...
Belgisch zwangerschapsmodemerk Fragile stopgezet na ruim 30 jaar
bezig met laden... - Business
De zwangerschapsmode van Fragile zal verdwijnen. Het merk wordt na ruim 30 jaar stopgezet, zo blijkt uit een statement in handen van FashionUnited. “We blikken met trots terug op meer dan 30 jaar Fragile,” aldus Suzan Harlange, brand manager van modemerk Nathalie Vleeschouwer. Nathalie Vleeschouwer is ook de bezieler van Fragile. “Nathalie...
Eerste kindermodebeurs van Preview vindt plaats op 8 januari
bezig met laden... - Beurzen
De eerste editie van Preview Kids zal plaatsvinden op 8 januari, zo blijkt uit een persbericht. Tijdens de laatste editie van Preview Men in juli onthulde Marijn Verschure, general manager bij beursorganisator Cast, al dat kindermode aan het spectrum van de beurzen toegevoegd zal worden. De beursevenementen van Cast, geïntroduceerd tijdens de...
‘Aankondiging nieuwe creatief directeur Moschino ophanden’
bezig met laden... - Mensen
Wie Jeremy Scott zal opvolgen bij Moschino kan snel bekend worden, zo blijkt uit uitspraken van Massimo Ferretti. Ferretti is de voorzitter van Aeffe, de modegroep die de eigenaar is van Moschino. “We zijn in de laatste fases van bepalen wie Jeremy Scott vervangt,” aldus Ferretti na afloop van de Alberta Ferretti show. Het merk Alberta Ferretti...
Kijken: De eerste accessoirecollectie van Morobé
bezig met laden... - Mode
Belgisch merk Morobé focuste zich eerst altijd op schoenen, maar met de komst van de nieuwe creatief directeur Bernard Tournemenne breidt het universum van het merk uit. Morobé lanceert namelijk een eerste accessoirecollectie bestaand uit handtassen, ceinturen en juwelen. Het doel van Tournemenne én merkoprichter Virginie Morobé was om een ‘...
Adidas CEO: “Ye meende die antisemitische opmerkingen niet”
bezig met laden... - Mensen
Een opmerkelijk statement van Adidas CEO Bjorn Gulden. De CEO geeft in de podcast ‘In Good Company’ aan dat hij niet denkt dat ondernemer, ontwerper en artist Ye (Eerder bekend als Kanye West) de antisemitische uitspraken die hij deed meende. Onder andere deze uitspraken van Ye zorgde ervoor dat de Adidas’ samenwerking met de artiest voor het...
Kersverse CEO Han Sterk over nieuwe fase die aanbreekt voor keten Norah
bezig met laden... - Business
Nederlandse keten Norah staat op het punt een nieuwe fase in te gaan. Niet alleen krijgt het bedrijf vanaf 1 oktober een nieuwe CEO, namelijk Han Sterk, ook gaat het bedrijf actief werken aan brandbuilding. “Het bedrijf is de afgelopen jaren zo snel organisch gegroeid,” vertelt de kersverse CEO telefonisch aan FashionUnited. “We gaan nu herijken...
ChannelEngine herstructureert, 10 procent banen geschrapt
bezig met laden... - Business
Marketplace- en e-commerce beheerplatform ChannelEngine gaat herstructureren, zo bevestigt oprichter en CEO Jorrit Steinz telefonisch aan FashionUnited. Bij de herstructurering verdwijnt 10 procent van de 250 banen bij het bedrijf. Steinz geeft aan dat ChannelEngine de afgelopen jaren hard is gegroeid en daar verder op in is gaan spelen met het...
Nieuwe creatief directeur voor Belgisch schoenenmerk Morobé
bezig met laden... - Mensen
Bernard Tournemenne is de nieuwe creatief directeur van Belgisch schoenenmerk Morobé, zo meldt het merk in een persbericht. Tournemenne heeft achter de schermen al even invloed gehad op Morobé, zo blijkt uit het persbericht. Oprichter Virginie Morobé kent de nieuwe creatief directeur namelijk al geruime tijd. Hun eerste professionele ontmoeting...
Utrechts duurzaam warenhuis Green Up verandert naam naar E&co Warenhuis
bezig met laden... - Business
Twee jaar lang ging het duurzame warenhuis in Utrecht door het leven als Green Up, maar daar komt nu verandering in. Het warenhuis heeft de naam veranderd naar E&co Warenhuis, zo is te lezen in een persbericht. “Als concept willen wij voorop blijven lopen en garant staan voor inspiratie, vernieuwing en ontwikkeling. Dat doen wij door als...