Artikelen door Caitlyn Terra
Caitlyn Terra studeerde Journalistiek in Utrecht en werkt sinds 2017 als modejournalist voor FashionUnited Benelux. Sinds 2022 is ze ook de Managing Editor voor de Benelux-redactie van FashionUnited. Caitlyn is een nieuwsjager pur sang en is niet bang zich vast te bijten in een verhaal. Ze wisselt af tussen CEO-interviews, reportages, dagelijks nieuws en lange onderzoeksverhalen. Ze hecht extra waarde aan de thema's inclusiviteit en toegankelijkheid.
Toch ontslagen bij Nike distributiecentrum in Laakdal
Waar in juni nog opgelucht adem gehaald kon worden, blijken er nu toch ontslagen te komen bij het Europese distributiecentrum van Nike in het Belgische Laakdal. Er zal een collectief ontslag vallen op de technologie-afdeling, zo meldt VRT. In juni vreesde men al voor collectief ontslag, maar dit bleef toen uit. Toen werd bij een bijzondere...
BusinessMemberbezig met laden...
Marianne Wesselo benoemt tot regional business director Via Outlets
Via Outlets heeft een nieuwe regional business director in Europa. Marianne Wesselo heeft de functie op zich genomen. Hierdoor wordt ze verantwoordelijk voor outlets in Nederland, Zwitserland en Duitsland. Wesselo heeft ruime ervaring in de retail en retailvastgoed. Ze werkte onder andere bij Corio/Klépierre en CBRE Investment Management. Ze was...
Mensenbezig met laden...
Van bralette tot ‘Whateverwear’: Marloes Hoedeman over het nieuwe hoofdstuk van Love Stories
Een nieuw hoofdstuk in het verhaal van Love Stories. Op 1 september, tijdens Amsterdam Fashion Week, lanceerde het Nederlandse merk een ready-to-wear collectie op verzoek van de eigen community. ‘Whateverwear’ is wat de klant wil dat het is en moet uitnodigen om te spelen met kleding, zo vertelt Love Stories-oprichter Marloes Hoedeman enkele...
Business|Interview FeaturedMemberbezig met laden...
Don’t Waste Culture opent investeringsronde na forse groei
Streetwearlabel Don’t Waste Culture geeft voor het eerst de mogelijkheid tot mede-eigenaarschap. Vanaf een investering van 500 euro kunnen consumenten en liefhebbers instappen in de verdere groei van het merk, zo is te lezen op de website. Het Nederlandse label meldt sterke resultaten over 2024: de omzet groeide met 70 procent ten opzichte van...
BusinessMemberbezig met laden...
Trouwjurk, sneakers, parfum en nu diamanten: Zeeman neemt opnieuw prijsverschillen onder de loep
Zeeman has done it again. De oerhollandse discounter heeft een nieuw item gevonden om de prijs van te onderzoeken. Dit keer gaat het om diamanten, lab grown diamanten om precies te zijn. Zeeman kreeg het voor elkaar om een lab-diamant hanger te maken voor 29,99 euro. Diamanten hebben een luxe imago. Natuurlijke diamanten zijn gevormd gedurende...
Mode|MARKETING Featuredbezig met laden...
Nieuwe COO bij Plein Publique
Nederlands modemerk Plein Publique heeft een nieuwe COO. Het merk heeft Bernard Hoefsmit aangesteld in de positie, zo is te lezen op LinkedIn. Hoefsmit is daarnaast ook ‘equity partner’ in het merk. Plein Publique heeft diverse wensen voor de toekomst. Zo wil het digitaal innoveren en internationaal stappen zetten. De komst van de nieuwe COO...
Mensenbezig met laden...
Naast nieuwe eigenaar nu ook CEO Van Lier: Dit is ondernemer Nick de Ronde Bresser
Van Lier leeft verder. Het schoenenmerk is gered door drie nieuwe geldschieters en het meerderheidsbelang van het bedrijf gaat naar ondernemer Nick de Ronde Bresser. In een kort statement wordt hij nu ook aangekondigd als de nieuwe CEO van het schoenenbedrijf, plus uitvoerend bestuurder. Voormalig eigenaar en CEO Geert van Spaendonck wordt...
MensenFeaturedbezig met laden...
Maison Margiela lanceert nieuwe lijn voor samenwerkingen
Belgisch modehuis Maison Margiela lanceert ‘Line 2’. Het merk voegt hiermee een nieuwe lijn toe die ‘de uitwisseling tussen mode en cultuur verankerd’, aldus het persbericht. Concreet zal de lijn een platform zijn voor ‘creatieve samenwerkingen’. Het nummer twee is dan ook gekozen vanwege het idee van ‘het samenvoegen van twee geesten om een...
Modebezig met laden...
Flinke omzetplus voor schoenenwinkels in juli
Nederlandse winkels in schoenen en lederwaren hebben in juli een sterke omzetplus genoteerd. Het gaat om 8,9 procent, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De sector is hiermee de één-na-hardste stijger van de gehele detailhandel. De algehele detailhandel noteerde in de zomermaand een omzetplus van 5 procent....
BusinessMemberbezig met laden...
Amsterdam Fashion Week om de hoek: Dit moet je weten over deze editie
Amsterdam Fashion Week staat voor de deur. Zaterdag 30 augustus vinden de eerste evenementen en shows plaats en de modeweek loopt nog door tot en met donderdag 4 september. Deze editie zijn er meerdere punten om op te letten. Duurzaamheidsregels uit Kopenhagen Amsterdam Fashion Week is een samenwerking aangegaan met Copenhagen Fashion Week om de...
Modebezig met laden...