Artikelen door Caitlyn Terra
Caitlyn Terra studeerde Journalistiek in Utrecht en werkt sinds 2017 als modejournalist voor FashionUnited Benelux. Sinds 2022 is ze ook de Managing Editor voor de Benelux-redactie van FashionUnited. Caitlyn is een nieuwsjager pur sang en is niet bang zich vast te bijten in een verhaal. Ze wisselt af tussen CEO-interviews, reportages, dagelijks nieuws en lange onderzoeksverhalen. Ze hecht extra waarde aan de thema's inclusiviteit en toegankelijkheid.
Winkelstraat: Deze merken en concepten maakten recent hun debuut in Nederland
De Nederlandse winkelstraat heeft tijdens de eerste paar maanden van 2025 nieuwe gezichten gekregen. Diverse internationale merken kozen ervoor neer te strijken in Nederland. Een geheugenopfrisser nodig? FashionUnited zet ze voor u op een rij. Mos Mosh De bekende Negen Straatjes in Amsterdam zijn geliefde plekken voor merken om hun debuut te...
RetailFeaturedbezig met laden...
Van groeimarkt naar risicovolle investering: Importheffingen dwingen GoFluo koers te wijzigen
Antwerpen - Belgisch merk GoFluo heeft al jaren het oog op de Verenigde Staten. Het merk bekend van de fluo-hesjes ziet dat harde werk wellicht verdampen vanwege de importheffingen ingevoerd door de regering van Donald Trump. “De VS ging in korte tijd van een beloftevolle markt naar eerder een risicovolle investering”, zo vertelt oprichter Julie...
Business|Interview Featuredbezig met laden...
‘Schoenwinkels Van Lier ‘tot nader bericht’ gesloten’
De zeven winkels van schoenenketen Van Lier zijn tot nader bericht gesloten, zo meldt het bedrijf tegen Quote. FashionUnited heeft contact gezocht met de retailer voor meer informatie. “Met veranderd consumentengedrag, stijgende kosten en economische onzekerheid worden de uitdagingen voor de fysieke exploitatie van een monobrandwinkel steeds...
Retailbezig met laden...
CBS: Schoenen- en lederwaren boeken grootste omzetstijging in detailhandel in maart
De Nederlandse schoenen- en lederwarenwinkels maar ook de kledingwinkels hebben een omzetplus genoteerd in maart. De schoenenwinkels hadden de hoogste omzetstijging van alle sectoren in de detailhandel, zo blijkt uit de cijfers van Bureau voor de Statistiek. Zowel de kleding als de schoenenzaken hadden een hogere plus dan de algemene stijging in...
Businessbezig met laden...
Groene claims: Twintig consumentenwaakhonden schrijven open brief naar mode- en textielsector
Twintig nationale waakhonden, waaronder Autoriteit Consument & Markt uit Nederland, hebben een open brief geschreven naar de mode- en textielsector. Hier wordt de sector nogmaals op het hart gedrukt om aan de regels te voldoen als het gaat om groene claims. De brief is te lezen op de website van International Consumer Protection and Enforcement...
BusinessFeaturedbezig met laden...
Belgisch sieradenmerk Twice as Nice opent winkels in Nederland
Sieradenmerk Twice as Nice gaat de Nederlandse grens over. Het Belgische merk opent diverse winkels in Nederland en opent een webshop voor Nederlandse klanten, zo is te lezen in een persbericht. Twice as Nice heeft in totaal al 60 winkels verspreid over België, Luxemburg en Frankrijk. Hier komen op korte termijn winkels in Utrecht, Rotterdam,...
Retailbezig met laden...
Plots verschenen waslijnen in Amsterdam zijn actie van Boas
Dinsdagochtend verschenen er diverse waslijnen door Amsterdam heen. Aan de waslijnen hingen kleding met boodschappen zoals ‘Draag me’, ‘Hou van me’, ‘Repareer mij’ en ‘Doneer Mij’. Het blijkt een actie van platform voor tweedehands mode Boas. De waslijnen verschenen bij Centraal Station, op de Keizersgracht en Museumplein, in de Rosse Buurt en...
Modebezig met laden...
Modemerk By-Bar zet verder in op Duitse markt
Modemerk By-Bar zet kracht bij in de expansie in Duitsland. Het merk meldt dat het samenwerkt met diverse agentschappen (Heudecker, Klaus Knierer, Tibor en Ralf Gohr) en daarmee een gericht distributienetwerk opzet. By-Bar meldt in een persbericht dat de vraag naar producten van By-Bar gestaag groeit in Duitsland. Deze vraag heeft ervoor gezorgd...
Businessbezig met laden...
Mexx-oprichter verkoopt merkrechten hotelketen CitizenM voor 355 miljoen
Ondernemer Rattan Chadha is niet alleen de oprichter van modemerk Mexx, hij is ook de geestelijk vader van boetiekhotelketen CitizenM. Het merk en het bijbehorende intellectuele eigendom van Citizen M is nu verkocht voor 355 miljoen euro aan hotelketen Marriott, zo meldt laatstgenoemde in een statement. Chadha is al geruime tijd niet meer actief...
Mensenbezig met laden...
Moederbedrijf Vinted ziet winst met 330 procent stijgen
Vinted Group heeft het boekjaar 2024 afgesloten met een significante groei van omzet en een grote groei in nettowinst. De nettowinst van de groep komt in het boekjaar neer op 76,7 miljoen euro. Vinted Group is het moederbedrijf van marktplaats Vinted, logistiek bedrijf Vinted Go en betalingsbedrijf Vinted Pay. De omzet van alle bovenstaande...
BusinessFeaturedbezig met laden...