• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Labels by Door: “Vendit is een voorloper in EDI”

Labels by Door: “Vendit is een voorloper in EDI”

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Door Mode in Doesburg opende in augustus een tweede winkel, Labels by Door. De hoofdpijler van dit nieuwe concept is een shop-in-shop van Yaya. Eigenaresse Dorine Maresch koos voor het systeem van Vendit dat fungeert als een onmisbare schakel tussen de retailer en de leverancier om tot een optimaal resultaat te komen.

Door Mode bestaat ruim zeven jaar en is een begrip in Doesburg. Voor ondernemer Dorine Maresch was de tijd rijp voor een nevenvestiging: “Ik merkte dat er een te diverse mix-en-match was ontstaan in de collectie en voelde de behoefte om een bepaalde stijl los te koppelen en onder te brengen op een nieuwe locatie.” Waar Door Mode de uitstraling heeft van een boetiek is Labels by Door een stoerdere winkel met een hoge belevingsfactor. Er wordt een breed assortiment gevoerd met mode en accessoires zoals tassen, sjaals, schoenen en een homelijn. De collectie is gecentreerd rond Yaya, een sterk merk dat prijstechnisch een brede doelgroep aanspreekt. Dit wordt aangevuld met enkele andere vertrouwde merken om het aanbod te versterken. Het concept is vernieuwend, zoiets bestond nog niet in Doesburg.

Het nieuwe retailen

Labels by Door bevindt zich in de Kerkstraat tegenover Door Mode. Het monumentale pand leent zich uitermate goed voor dit concept. De authentieke kleine ramen aan twee kanten laten veel licht binnen. “Hoewel we weinig etalagewaarde hebben, merken we nu al dat voorbijgangers getriggerd worden om bij ons binnen te stappen. Ondanks dat het tijdens de opening in augustus 33 graden was trokken we meteen al veel nieuwsgierige bezoekers. De loop zit er enorm in.” Fijne muziek en goede koffie dragen bij aan een aangename, laagdrempelige shopervaring. Voor het interieur haalde Maresch inspiratie uit de warme tinten van de estriken vloertegels, kleuren die ze in de winkel heeft doorgevoerd. Er ligt ook een Perzisch vintagetapijt. Etalagepoppen tref je bij Labels by Door niet aan. Less is more is het credo.

Win-winsituatie

De wens van Yaya was om wekelijks mee te kunnen kijken welke items in de shop-in-shop al dan niet goed verkopen. Dit kan met behulp van Electronic Data Interchange (EDI). Maresch: “Vendit is een voorloper op dit gebied. Toen ik medio mei mijn plannen voor de nieuwe winkel presenteerde heb ik ook contact gehad met een ander bedrijf, maar zij konden nog niet voorzien in een dergelijk geavanceerd kassasysteem.” Inmiddels heeft het team van Labels by Door zich de oplossing van Vendit eigen gemaakt. “Ik moet zeggen dat de helpdesk zeer welwillend is geweest met onze vragen. We hebben behoorlijk veel ondersteuning gekregen.”

Persoonlijke aandacht

Het systeem biedt handige tools om de winkel optimaal te laten functioneren. Items die goed verkocht zijn en nog een keer kunnen scoren worden door Yaya aangevuld. Andersom worden artikelen die te langzaam lopen teruggenomen. “We kunnen heel eenvoudig overzichtelijke managementrapportages opvragen, de snelheid van artikelen traceren, maar ook een klantenbestand opbouwen. Nu al zien we klanten terugkomen.” Maresch hecht veel waarde aan persoonlijke aandacht. Om die reden is ze erg te spreken over de samenwerking met Vendit. Daarnaast heeft ze zich als ondernemer aangesloten bij de stadsklantenpas voor Doesburg. Hiermee kunnen klanten spaarpunten opbouwen die korting bieden op een volgende aankoop. Het aparte pinkastje dat hiervoor nodig is werkt goed samen met het Vendit-systeem. “Met 35 lokale ondernemers gaan we dit avontuur aan. Ik zie het als een mooie manier om klanten aan ons te binden én de stad Doesburg te promoten.”

Partner Content
VENDIT