• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Lage prijs ultieme reclamemiddel

Lage prijs ultieme reclamemiddel

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Bodemprijzen zijn dé manier om klanten te trekken. Sinds de economie in een dip zit, voeren supermarkten en drogisterijen de ene na de andere prijzenoorlog. Steeds meer nieuwe winkelketens focussen zich op de prijs. En allemaal hebben ze succes.

'Tegenwoordig is het keihard de laagste prijs. Daarmee krijg je klanten de winkel in.' Huib Lubbers, directeur van Retail Management Center, ziet de prijs als een ijzersterk wapen. Hij werkte onder andere mee aan het discountconcept Superkeukens. In drie jaar tijd opende het bedrijf 35 filialen. De keukens worden voor een kwart goedkoper aangeboden dan bij de concurrent.

Veel van de goedkope winkelformules zijn afkomstig uit Duitsland, waar discounters zoals Aldi, Lidl en MediaMarkt hun oorsprong hebben. Zo zijn ook sieradenketens Six Shop en Bijou Brigitte begonnen in Duitsland. Bijou Brigitte werd opgericht in 2003 en heeft nu al 42 winkels.


Reclame