Lancering magazine voor Fashion Heroes
bezig met laden...
De Nederlandse fashionindustrie telt ruim vijftienduizend bedrijven die in een sterk veranderend marktlandschap geschiedenis schrijven. Fashion Alliance wil spelers in deze markt inspiratie bieden op het gebied van omnichannel ondernemen en het integreren van wholesale en retail. Dit gebeurt al middels het organiseren van Fashion Heroes-events en nu ook door de lancering van het Fashion Heroes-magazine.
In de eerste uitgave van het Fashion Heroes-magazine staat het thema omnichannel ondernemen centraal. Fashion Alliance ziet dit namelijk als één van de belangrijkste trends voor de komende jaren. Verschillende bedrijven die al omnichannel ondernemen, delen in deze eerste editie ervaringen met hun ‘omnichannel offensief’.
Interviews
Jan Berden (directielid bij warenhuis Berden) en Arthur Feenstra (mede-eigenaar van Only for Men) vertellen in het Fashion Heroes-magazine over de kansen van omnichannel ondernemen. Jan Berden vertelt: “Automatisering is dé verbindende factor tussen offline en online ondernemen. Het is een uitdaging, maar het biedt tegelijkertijd heel veel kansen. Zo komen webshop-klanten nu veel vaker in onze winkels shoppen.” Arthur Feenstra laat weten: “Door één kanaaloverstijgende voorraad te hanteren, hoeven we slechts tien procent van alle online bestellingen vanuit ons magazijn te leveren. De filialen doen de rest.”
Ontwikkelingen
Naast informatie over omnichannel ondernemen wordt er ook stilgestaan bij de Fashion Heroes-events, de integratie van social media op de winkelvloer en advies voor retailers over het toepassen van klantgerichte online marketing. Daarnaast komt de uitbreiding van het ACA-portfolio met expertise op het gebied van wholesale aan bod, evenals het online platform Stockbase. Dit platform bewijst de meerwaarde van samenwerken tegen lost sales. Kortom, volop inspiratie over ontwikkelingen in de fashionbranche!
Niet te missen
Voor retailers en wholesalers in de fashionindustrie is het Fashion Heroes-magazine een niet te missen bron van informatie over ontwikkelingen en automatisering in de branche. Heeft u het niet ontvangen, maar wilt u het wel graag lezen? Vraag het magazine dan aan via info@fashionheroes.nl
Over Fashion Alliance
Fashion Alliance is een samenwerkingsverband tussen verschillende bedrijven (ACA, Divide, Eazier, Multiply en Stockbase) met elk een eigen technologisch expertisegebied. Samen delen zij de visie dat technologie een krachtig instrument is om in te spelen op de dynamische ontwikkelingen in de fashionbranche.
Over Fashion Heroes
Fashion Heroes is hét inspiratieplatform voor fashionbedrijven over de thema’s omnichannel en ketenintegratie. Het is een gezamenlijk initiatief waarin verschillende schakels uit de fashion waardeketen elkaar ontmoeten om kennis en inspiratie op te doen voor een succesvolle omnichannel aanpak.