Lemaire begint eigen label opnieuw
bezig met laden...
Christophe Lemaire gaat na een afwezigheid van drie jaar zijn eigen label nieuw leven inblazen. De ontwerper besloot zijn lijn op een laag pitje te zetten om zich te concentreren op zijn werk voor het wereldberoemde Franse sportmerk Lacoste. Nu gaat hij een winkel in Parijs openen in oktober. Hier zullen de eerste ontwerpen van Lemaire's gelijknamige label te koop zijn. Een tweede winkel wordt in Tokyo geopend in december. Het nieuwe Lemaire merk biedt zowel kleding voor dames als voor heren en is gericht op de 'urban dandy'. ”De concentratie is op unisex stijlen en kleding die zowel geschikt is voor thuis als op straat”, zei de ontwerper in een gesprek met WWD. Lemaire zal in samenwerking met de Japanse modegroep Avant gelanceerd worden. Productie vindt ook in Japan plaats. De groothandelsdistributie zal begin volgend jaar van start gaan.
De prijzen van het merk zullen betaalbaar genoeg zijn om een grotere doelgroep aan te spreken.”Hiervoor voelde ik me altijd beperkt door designerprijzen”, zegt Lemaire. ”Kleding die te duur is gaat tegen mijn ontwerpfilosofie in. Ik heb altijd bijzondere kleding willen maken met een redelijke prijs.” Jeans zullen ongeveer €150,- kosten, hemden zullen voor ongeveer €120,- worden verkocht en cashmere truien voor ongeveer €280,-.