Levi’s en Google “connected jack” wint prijs

Hoewel het smart denim jack van Google en Levi's nog niet verkrijgbaar is, heeft het innovatieve kledingstuk de twee bedrijven al een prijs opgeleverd. De Commuter Trucker Jacket - die zorgt dat de drager in verbinding staat met zijn Android telefoon - sleepte de Grand Prix voor product design op het Cannes Lions International Festival of Creativity in de wacht.

Levi's werkt al een jaar met Google Creative Labs in London aan 'Project Jacquard', dat zich richt op 'hightech-textiel'. In mei presenteerden Levi’s en Google het eerste tastbare product van Project Jacquard: het slimme spijkerjack. Het jasje beschikt over een ‘slimme linkermouw’ waar de drager over kan swipen of op kan tikken, om bijvoorbeeld een telefoontje aan te nemen of muziek af te spelen. Het spijkerjack maakt verbinding met de smartphone door sensoren die in de stof verweven zijn. Een besturingsknop is als knoop verwerkt in het manchet.

Levi’s en Google “connected jack” wint prijs

De verwachting is dat een beta versie van het slimme spijkerjack in najaar van 2016 wordt uitgebracht. Lancering op de grote markt staat gepland in het voorjaar van 2017. Het denimjack gaat deel uitmaken van Levi's Commuter-lijn, die gericht is op fietsers. Een verkooprijs van het 'connected jack' is nog niet bekendgemaakt.

Het Cannes Lions International Festival of Creativity is een jaarlijkse conventie voor professionals in de creatieve sector zoals reclame, designers, marketeers en productontwikkelaars. Op het festival spraken Anna Wintour en Christopher Bailey.

Foto’s: Google
 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN