De Amerikaanse jeans producent Levi Strauss heeft deze week bekend gemaakt dat de verkoopcijfers zijn gestegen voor het eerst in zes jaar. Een van de oorzaken van de hogere verkoop was de populariteit van nieuwe lijnen als de low-rise jeans. Dankzij de stijgende populariteit van denim in het modebeeld wist het merk de verkoopcijfers met drie procent op te schroeven in het afgelopen kwartaal. De kleine stap vooruit was significant voor het 149-jaar oude bedrijf, dat de cijfers al zwaar zag dalen sinds 1996.

Het is cruciaal dat Levi Strauss opnieuw contact maakt met de consumenten. Levi heeft de afgelopen jaren een groot deel van zijn klanten verloren aan de meer jong-georiënteerde jeans merken. "De sleutel tot succes is continu onze product innovaties op zo'n manier op de markt te brengen dat consumenten het product makkelijk vinden en kopen", vertelde de directeur van Levi, Phil Marineau, deze week in een interview. Volgens Marineau zal de verkoop van Levi aan het eind van het jaar stabiel zijn, en in de komende jaren zal ook de winst van Levi stijgen. "We zijn klaar om weer te groeien", aldus Marineau, die drie jaar geleden aangenomen is om Levi de jeansmarkt opnieuw te laten veroveren.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN