De Nederlandse schoendetaillist verkoopt steeds vaker lifestylemerken. Ook in kledingwinkels vindt de consument regelmatig schoenen van een trendy merk. Lifestylemerken zijn actueel, hebben ieder seizoen de nieuwste trends, de juiste kleuren en modellen en verkopen meestal dan ook goed, dat bericht Schoen-Visie deze week.

Veel consumenten blijken bij modeschoenen in eerste instantie te kijken of het model leuk is en daarna pas naar de merknaam. Hoewel door de slechtere economie de consument wat terughoudender is met het doen van aankopen, worden schoenen met een goede prijs/kwaliteit/look-verhouding zeker gewaardeerd.

Met 1.400 verkooppunten is Adidas in Nederland een van de grotere modemerken op schoenengebied. Dit Duitse lifestylemerk wordt al 80 jaar in ons land verkocht. Wrangler wordt op 600 plaatsen verkocht. Jaarlijks brengt dit merk 4 collecties, met elk zo`n 120 modellen. Via tv-commercials en bekende Nederlanders wordt Wrangler gepromoot. Lifestylemerk Converse/All Star telt 500 verkooppunten, brengt jaarlijks 2 tot 3 collecties en maakt veel gebruik van underground marketing. Enkele andere bekende lifestylemerken die ook schoenen verkopen zijn Levi`s, Oilily, Diesel, Kipling, Marc O`Polo, Jaguar, Camel, Tommy Hilfiger en Björn Borg.

 

 

 

 

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN