Lingerieweek definitief ter ziele
bezig met laden...
Het is definitief over en uit met de week van de Lingerie. Organisator Bodyfashion Promotion kon niet genoeg ondernemers vinden die belangstelling hadden in deelname aan de promotieweek voor lingeriespeciaalzaken. Wel denkt de brancheorganisatie na over een vervangend evenement. Brancheorganisatiemanager Helen Ypma denkt dat de afnemende belangstelling te wijten is aan de economische ontwikkelingen: "Grootwinkelbedrijven en ketens als Hunkemoller en Livera hebben bezuinigd en als gevolg daarvan besloten hun promotiebudget niet langer te steken in gezamenlijke promotie. Zonder deze grote spelers in de markt kun je geen landelijke campagne opzetten." Zo was de eens spectaculaire nacht van de Lingerie nu verworden tot niet meer dan een knusse party. Vorig jaar dreigde de lingerieweek zelfs te worden afgeblazen wegens een gebrek aan belangstelling binnen de branche. Het evenement werd toen op het nippertje gered door hoofdsponsor Libresse. De uitvoering van de twaalfde editie van de lingerieweek was echter al veel soberder en minder uitbundig dan in voorgaande jaren. In betere tijden werd de Week van de Lingerie algemeen erkend als een van de beste promotie-acties binnen de modebranche. "We konden altijd rekenen op veel belangstelling van de pers", vertelt Ypma. "En we zijn er gezamenlijk in geslaagd om het taboe op lingerie weg te werken." De merknaam Week van de Lingerie blijft beschermd en wordt door Bodyfashion Promotion te 'huur' aangeboden aan ondernemingen uit de bodyfashionbranche die zelf een alternatieve Week van de Lingerie willen organiseren. Zelf is de organisatie ook al bezig met een vervangend evenement. Ypma: "We zijn in gesprek met Modint en Mitex om een soortgelijk initiatief op poten te zetten. Maar we willen dat dan wel op een andere manier aanpakken. We onderzoeken wat de mogelijkheden zijn."